Z deníku maturantky #září

By Áďa - října 02, 2020

Ahoj! Vítám vás všechny u nové rubriky s názvem Z deníku maturantky. Rozhodla jsem se, že by bylo docela fajn dokumentovat můj poslední rok na gymplu a i když to možná tolik lidí číst nebude, poslouží mi to do budoucna aspoň jako krásná (😅možná) vzpomínka.
Jako milovník knížek často navštěvuji knihovnu a jednou se mi v ní povedlo vyfotit krásnou podzimní fotku. ❤

Co se tedy u mě dělo v měsíci září? 
Na letošní první den školy jsem se těšila jako kdysi do první třídy, po půlroční "pauze" jsem totiž zapomněla na všechen ten stres, únavu, nepříjemné lidi a pocity méněcennosti a v hlavě mi zůstaly jen ty hezké vzpomínky - moje nejlepší kamarádky, naše tradiční obědy, kdy probíráme všechny možné drby a nebo cancer hodiny společenských věd, kdy děláme všechno možné, jen ne to, co máme.😂 Tohle všechno mi chybělo a strašně jsem se na to těšila. Takže první dny školy bych se popsala jako silně přemotivovaný student se sklony až k nebezpečně velké aktivitě. (Samozřejmě, že od druhého týdne ta motivace začala rapidně klesat.😅)

Mým hlavním cílem na tento školní rok je odmaturovat a udělat přijímačky na nějakou vš (vysněná je medicína, ale za úspěch budu považovat i jinou vš :D). Jelikož nepatřím k nadprůměrně inteligentním studentům, kteří vyhrávají všemožné biologické a chemické olympiády a opravdu nemám ani šajna o tom, jaké enzymy obsahují sliny nebo co je alogamická populace, dospěla jsem k názoru, že přípravu na přijímačky nesmím podcenit, a proto začnu už 1. září. Začnu pomalu a postupně budu přidávat, abych se z toho nezbláznila a zároveň se dostatečně připravila.

Po přečtení knížky Konec prokrastinace (doporučuju!) jsem se zamyslela nad svou prokrastinací a do svého učícího plánu začlenila tzv. buzer lístek (od slova buzerovat). Spočívá to v tom, že si na celý měsíc dopředu napíšete různé aktivity, které budete dělat každý den/ob den, jak chcete. Například si dáte za cíl, že ob den budete cvičit aspoň 20 minut a když to splníte, označíte si políčko zeleným puntíkem, když ne, máte červený puntík. Do buzer lístku si můžete zapsat víc cílů, pro začátek třeba 4 a pokud se vám byť jen jeden nepovede splnit, označíte si celý den červeným puntíkem. A řeknu vám, to vážně nechcete, vy to chcete mít celé zelené a ne mít červené puntíky!😅 Takže za mě velmi geniální metoda a díky ní se mi povedlo za září splnit nemožné.
Příklad buzer lístku přímo z knížky

A tohle už je můj buzer lístek, ty tři dny, co jsou přeškrtnuté, to jsem nebyla doma, a tak nebylo možné plnit jednotlivé úkoly. Jinak jak si můžete všimnout, největším problémem pro mě bylo plnit každý den maximálně 30 minut na instagramu.😂Docela smutné a to ještě nevíte, kolik času jsem na ig trávila o prázdninách, to bylo teprve smutné!

Co se týče modelovek, tak z těch jsem zatím otevřela fyziku na 1.lf, modelovky na lf upol a nějaké testové otázky ze somatologie. Zatím z toho mám dobrý pocit, ale občas mám špatný den a nic mi do té hlavy neleze, ať se snažím sebevíc. 

Maturitní otázky jsem si naivně začala zpracovávat sama, ale co si budem, zabere to opravdu hodně času, takže od teď už si asi budu přepracovávat mo po někom. Doteď to vypadalo tak, že jsem měla otevřený sešit z normální hodiny biologie, 2 učebnice na biologii a samozřejmě mobil s internetem a měla jsem docela problém, aby se mi to všechno vešlo na stůl. 😅 A co teprve, když každý zdroj tvrdí něco jiného, to je pak radost! 👌 Takže jo, už jsem to vzdala a od října budu pracovat s již vypracovanými mo, myslím, že mi to ušetří hodně času.
Moje pracovní plocha každý den nebo spíš večer.😅 Mým velkým snem je si jednou pořídit ultra velký a široký stůl, kam se mi vejdou všechny mé serepetičky, notebook, knížky a sešity.

Mimo jiné jsem se taky zúčastnila první lekce přípravného kurzu na lf v Hradci a mám ohledně toho takové rozporuplné pocity, tak uvidíme, jak to půjde dál. Každopádně jsem díky tomuto kurzu trochu zúžila výběr vš a v hlavě mám už myšlenku, kam bych asi chtěla nejvíc. Ale to si zatím nechám pro sebe, protože se to dost možná ještě bude měnit.😅

A protože škola není všechno, snažím se urvat si i nějaký čas na kávičky (teda spíš čajíčky a dortíky😋) s kamarádkami, relax v podobě seriálů, čtení nebo cvičení a taky samozřejmě na rodinu, protože i přes občasné hádky je mám moc ráda a čas strávený s nimi nebo s mými kamarádkami je to největší bohatství, které mám a ty nejhezčí momenty, na které ráda vzpomínám. 

Možná to občas na tom instagramu vypadá, že nedělám nic jiného, než že se učím, ale to je jen klamná iluze! 😂 Řekla bych, že je to hlavně tím, že sdílím více méně jen věci, co se týkají studia a ne mého soukromí. A je to pochopitelné, když můj ig je vlastně studygram. Takže až budete scrollovat někdy ig a budete si připadat, že nic neděláte a ostatní se jenom učí nebo cvičí a dost možná jsou to roboti (a že takové pocity taky sama mívám), nezapomínejte na to, že ig dost zkresluje a hodně věcí se realitě vzdaluje. 

Tak to bylo suma sumárum mé září, jak jste prožili první podzimní měsíc vy? 😃 Těším se na vaše komentáře a děkuji vám za všechny milé zprávy, které mi od vás chodí na ig.❤

  • Share:

You Might Also Like

0 comments