Přehled lékařských fakult v ČR - 3. část

By Áďa - srpna 30, 2020

 Ahoj! Konečně jsem se dostala k tomu, abych vám sepsala 3. část ze série Přehled lékařských fakult v ČR. :D V tomto dílu se podíváme na Brno, Olomouc a znovu Hradec Králové.

LÉKAŘSKÁ FAKULTA MUNI

Lékařská fakulta Masarykovy univerzity v Brně patří k těm větším fakultám, což s sebou přináší spoustu možností a možná i větší šanci na přijetí. V roce 2019 přijímala LF MU pro obor všeobecné lékařství 709 studentů  (z 3057 uchazečů) a pro obor zubní lékařství 90 studentů (z 1116 uchazečů). Zde přikládám odkaz na krásnou tabulku s výsledky přijímacího řízení za rok 2019, najdete tam všechny obory LF MU. 

Na LF MU si můžete zvolit tyto obory pro bakalářské studium: dentální hygiena, fyzioterapie, laboratorní diagnostika ve zdravotnictví, nutriční terapie, optika a optometrie, ortoptika, porodní asistentka, radiologický asistent, všeobecná sestra a zdravotnické záchranářství. Pro magisterské studium si můžete vybrat z těchto oborů: bioanalytická laboratorní diagnostika ve zdravotnictví - embryolog, všeobecné a zubní lékařství.

Pokud se rozhodnete pro Brno, čeká na vás krásný moderní kampus a nové simulační centrum, ve kterém se začne vyučovat již tento akademický rok 2020/2021. Co jsem koukala na fotky, tak to všechno vypadá opravdu moc lákavě! Spousta lidí také říká, že LF v Brně je zvláště otevřená vědě, takže pokud už teď víte, že byste chtěli být vědci, LF MU bude pro vás pravděpodobně tou nejlepší volbou.

A na závěr si dovolím ještě takovou malou perličku. Od 26. 6. 2020 si můžete poslechnout podcast Stetoskop, který je 1. oficiálním podcastem lf v ČR. Já sama jsem si už poslechla pár dílů a zatím se mi nejvíc líbil 3. díl s názvem Srdeční záležitost. Zde je odkaz na tento podcast. :D




LÉKAŘSKÁ FAKULTA UPOL

Olomouci se přezdívá český Oxford a já to můžu jen potvrdit. :D Jsem vděčná, že jsem měla tu příležitost navštívit obě tato města jak českou Olomouc, tak i anglický Oxford a musím říct, že atmosféra v obou městech byla velmi podobná. Dokonce mě toto srovnání napadlo ještě před tím, než jsem se dočetla o tom, že se tato přezdívka traduje už delší dobu.

Na lékařské fakultě v Olomouci můžete studovat všeobecné a zubní lékařství. Pokud byste zde hledali obory jako ošetřovatelství nebo zdravotnický záchranář, hledali byste marně, protože Olomouc má pro tyto nelékařské obory speciální fakultu a to Fakultu zdravotnických věd.

Proč si tedy zvolit zrovna LF UPOL? Někoho osloví menší město, „rodinná“ fakulta, nižší ceny (mhd v Olomouci je opravdu hodně nakloněné studentům - 23 Kč pro studenty na celý den 😊), někoho zase učaruje krásná architektura a již zmiňovaná krásná studentská atmosféra.

Správa kolejí a menz: Menza Lékařská fakulta: Správa kolejí a menz

FAKULTA VOJENSKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ UO

A nakonec tady máme takovou specialitu a tou je Fakulta vojenského zdravotnictví Univerzity obrany v Brně. Nejprve si dovolím takové malé zeměpisné okénko, abyste nebyli zmatení. FVZ spadá pod Univerzitu obrany, která má sídlo v Brně, ale konkrétně Fakulta vojenského zdravotnictví se nachází v Hradci Králové

Na FVZ UO můžete studovat buď bakalářský obor zdravotnické záchranářství, nebo si můžete vybrat ze tří magisterských oborů: vojenské zdravotnictví pro oblast všeobecné lékařství/zubní lékařství/farmacie.

V čem je FVZ UO speciální? Jak už z názvu fakulty vypovídá, pokud tuto fakultu úspěšně vystudujete, získáte 2 tituly, magistr a doktor všeobecného/zubního lékařství (v případě farmacie, 2 magisterské tituly). Proč? Je to jednoduché, studujete 2 vysoké školy zároveň - jednak vojenskou fakultu a potom lékařskou/farmaceutickou fakultu. Myslím a doufám, že to není ve výsledku tak zmatené, jak to vypadá, vše studujete pořád v jednom městě a to v Hradci Králové. :D

Proč je o FVZ UO velký zájem? Dostáváte plat, ano škola vám platí za to, že tam studujete, každému studentovi, protože jste současně ve služebním poměru vojáka z povolání a v průběhu celého studia vám náleží plat podle hodnosti. Nástupní plat činí 13 480 Kč (data z ledna 2020). :D Navíc máte zdarma ubytování a studijní literaturu. Takže pokud jste fyzicky zdatní, baví vás biologie a chemie, chcete pracovat s lidmi a zároveň vás láká vše vojenské, jen směle do toho!


A jsme na konci, jsem ráda, že se mi povedlo tuto sérii dokončit. :D Kdybyste měli nějaké připomínky nebo dotazy k tomuto článku, neváhejte mi to napsat tady do komentářů nebo na ig @jdusizasvymsnem. Nezbývá mi než vám popřát úspěšný nový školní rok, hodně zdraví a síly a co nejméně stresu. 😉


  • Share:

You Might Also Like

0 comments