Z deníku maturantky #únor

By Áďa - března 04, 2021

 Únor bílý, pole sílí...a tento měsíc to po mnoha letech konečně byla pravda! Ono fakt sněžilo a ne jen tak málo, opravdu hodně, až jsem konečně i já nesportovní typ vyrazila na běžky za barák.😂 Měla jsem z toho ale velký zážitek a téměř nikdo mě neviděl, co víc si přát.

Tak to bylo krátké info z osobního života, ale teď už se vrhneme na ten studijní život, kde se událo docela dost změn. Zaprvé nám bylo oznámeno, že k maturitě budeme připušteni, i kdybychom ve druhém pololetí propadli.👌 Takže no stress, na hodiny se nemusí chodit a vlastně do maturity prázdniny...ne však na naší geniální škole.😀 Zatímco na jiných školách zavedli dobrovolnou účast na online hodinách nebo aspoň ubrali na nárocích, u nás se konal přesný opak. Sice nám všichni nakecali, že nám před maturitou dají pokoj, ale teď se asi všichni zbláznili a dělají jako kdyby bylo pololetí. Nejvíc miluju dělat zbytečný úkoly a referátky na předměty, z kterých nematuruju.👍 Nicméně s maturitou se teď asi taky budou dělat velké kotrmelce, ale to už je spíš příběh pro další měsíc.

Měsíc únor je mezi všemi maturanty proslulý jako „měsíc podávání přihlášek na vš“ a to byl moment, na který jsem se těšila už tak strašně dlouho (než jsem viděla ty šílené ceny za každou přihlášku). Přišla jsem na to, že existuje taaaak moc oborů, které by se mi líbily (a pak je tam ten jeden vysněný😁), že bych se asi nedoplatila, kdybych si na všechny dala přihlášku, takže jsem to zkrouhla na 5 přihlášek. Dala jsem si tam všeobecné lékařství na MUNI, 1. LF a LF UPOL, potom farmacii v Hradci Králové a jako poslední všeobecné ošetřovatelství opět na MUNI. Ovšem to nebylo všechno, podat a zaplatit přihlášku, ještě mě čekalo papírování ohledně bonifikace za matiku na 1. lf a žádost o přijetí na průměr na farmačku. Vždycky jsem říkala, že to přijímání na průměr je pěkně nefér, že každá škola je prostě na jiné úrovni a naopak by se mělo ocenit, když si člověk umí dělat priority a zaměřit se hlavně na ty předměty, jaké ho baví. Ale teď když se ta celá situace týká i mě, tak vidím, jak by bylo krásné vědět už někdy v březnu, že je člověk na nějakou školu přijatý. Navíc 1. lf letos udělala docela podraz, že vezme všechny, kteří splní jejich podmínky pro přijetí na průměr do 1,15. Všechny!! Kolik míst asi zbyde? 100 nebo ještě míň? Vždyť to je pomalu nemožné se tam dostat přes přijímačky. Naštěstí se tak zatím nerozhodli i ostatní fakulty. Jelikož se ale koronavirová situace vůbec nelepší, tak se hodně bojím, že se přijímačky zruší, je to přímo moje noční můra. Představa, že to všechno moje úsilí, které vlastně už od září pro to všechno vynakládám, přijde vniveč, je hrozná. Říkám si ale, že tohle neovlivním, bude to, jak to má být a to, že si z toho budu dělat starosti, mi rozhodně nepomůže. Ale pořád silně věřím, že vše dopadne dobře a přijímačky budou!!💪

Jinak bych řekla, že se únor moc nelišil od ledna. Ráno vstát, nějak překlepat online výuku, oběd, nějaká odměna za náročný den školy (třeba Průměrňákovi😍), potom procházka a pak už jen se učit, se učit a se učit až do večera. Ale jen do večera, zásadně nejdu přes desátou hodinu večerní (spíš končím tak v těch 9). Ono to vypadá hrozivě, ale abych vám přiblížila trochu víc situaci, s učením začínám tak v pět nebo v šest odpoledne, protože prostě nejsem robot😀 a pak tam je ještě hodina, kdy večeřím, takže to vychází tak na 2-3 hodinky učení denně. Pardon, ale kdo na ig říká, že ráno vstane v 6, večer jde spát až okolo půlnoci a celý den se jen učí a říká to několik měsíců před maturitou, tak pěkně kecá. Takovýhle režim si dovedu představit třeba o svaťáku, ale teď fakt ne. Z toho by se člověk teda pořádně zcvoknul a jestli to takhle někdo fakt dělá, tak to rozhodně nedává na ig. Takže si absolutně nedělejte hlavu z toho, že vidíte, jak se na ig někdo učí, kdo ví, jaká je realita.💁 Jeďte si pěkně své tempo, které vám vyhovuje a neporovnávejte se s ostatními.😉

Mějte se fanfárově, učte se, ale zase ne moc a hlavně si dělejte i nějaké malé radosti!😊

  • Share:

You Might Also Like

0 comments