Z deníku maturantky #duben

By Áďa - května 01, 2021

 Ahoj a vítám vás všechny tentokrát u dubnového deníčku. :D Za duben se toho v mém životě událo víc než za všechny 3 přechozí měsíce roku 2021, ale tak co si budem, ono zase není tak těžký překonat ten věčný stereotyp.😂

Konečně začalo být tepleji a já se s učením mohla začít přesouvat ven na sluníčko.🌞


Na začátku dubna jsem opět začala pociťovat beznaděj a přišlo mi to nekonečný, že se toho června snad nikdy nedočkám. Tak jsem si vzpomněla na svá předchozí léta na gymplu, kdy jsem se každý rok nemohla dočkat letních prázdnin, a tak jsem si v diáři vyráběla odpočítávací kalendáře, abych viděla, že jsem každým dnem blíž a blíž prázdnin. No a tak jsem si 5. 4. vyrobila podobný odpočítávací kalendář, tentokrát ne do prázdnin, ale do prvních přijímaček. Tenkrát mi zbývalo 64 dnů, dnes mi zbývá 38 dnů a pak že to neutíká.😂 Nevěřili byste, jak mi tohle pomohlo. I když za ten den neuděláte nic do školy nebo k přijímačkám, stejně si ten den můžete odškrtnout, ať už se děje cokoliv, na konci dne uděláte jeden další křížek a to je opravdu skvělý pocit! 


Další milník, který následoval odpočítávacímu kalendáři, byl přijímačkový test nanečisto. Na netu jsem našla jednoho dne test na MUNI pro magisterské programy z roku 2019 a řekla jsem si, že by bylo fajn zjistit, jak na tom jsem. Tak jsem se do toho jednoho krásného odpoledne pustila, bez taháků, bez učebnic, bez tabulek, jenom s kalkulačkou a svým mozkem. Bylo to velmi záživné.👌😂 Nejdřív jsem se vrhla na biologii a to byl trapas, když jsem zjistila, co všechno si nepamatuju (překvapivě mi ale biologie ze všech tří předmětů dopadla nejlíp). Potom jsem šla na chemii, kde má pozornost začala už trochu upadat, nicméně z první poloviny testu jsem měla dobrý pocit (a pak jsem toho tam stejně měla kupu blbě😆, takže nedejte na své pocity) a druhou půlku testu jsem natipovala. Pak byla fyzika, na tu jsem se i těšila, že bych tam mohla něco vědět. Jak naivní jsem byla, zaprvé jsem byla už totálně vyčerpaná a nechtělo se mi už u toho sedět a zadruhé mi ty otázky fakt nesedly. Pak nastalo vyhodnocování testu... Dosáhla jsem 50 %, takže bych se nedostala. 👎

Po tomto ne úplně zdařilém testu jsem se rozhodla, že budu muset začít víc makat, protože v březnu se mi moc nedařilo udržet si učící morálku a podle toho taky dopadl ten test. Tak jsem se rozhodla k velkému kroku - na dva měsíce (do přijímaček) si dám pauzu od ig. Zaprvé to byl jeden z mých největších zdrojů prokrastinace a zadruhé jsem už nechtěla číst příspěvky ostatních uchazečů na medicínu, kteří všechno dávají na 210 %, už jenom opakují a všechno umí i pozpátku. Rozhodla jsem se tedy pro pauzu a teď se skoro měsíčním odstupem vidím, že to byl jeden z mých nejlepších nápadů. Jedu si svoje tempo, jedno jak pomalé, nikdo mi do toho nekecá, proč tohle dělám tak a ne jinak a i když jsem se prokrastinace úplně nezbavila, protože vždycky si člověk něco najde, tak jsem to aspoň zmírnila. Zase ale musím přiznat, že se na ig těším, ale až bude po všem, až se nebudu muset učit a budu vědět, kam půjdu v říjnu na vejšku, všechno má svůj čas a věřím, že příspěvky na ig mi opravdu nikam neutečou.😃

Mimo jiné jsem taky v dubnu začala dost intenzivně kontrolovat sis, is a stag. Kdy už tam budou konečně ty informace k přijímačkám?!😬 A navíc jsem si podávala na farmacii žádost o přijetí na průměr, což jsem 16. v pátek naprosto vzdala, protože to už by přeci dávno dali vědět... A po této mé rezignaci přišel 17. v SOBOTU email od sisu, že tam mám dopis. Ok, tak to asi bude pozvánka k přijímačkám, tak to otevřu a tam se píše, že jsem splnila podmínky pro přijetí na průměr. 🙈 Takže jedna škola v suchu a v září nemusím na pracák, jupííí! 😂

A od tohoto momentu jsem začala intenzivněji makat, udělala jsem si plán až do svaťáku na druhé projíždění maturitních otázek a stále první projíždění modelovek. Také jsem si stáhla na mobil Forest (pro ty, kdo neznají, jedná se o učící aplikaci, kde za odučený čas sázíte stromečky), v minulosti jsem to už asi dvakrát zkoušela, ale nějak jsem u toho nevydržela, ale teď napotřetí se zadařilo a už taky pěstuju svůj vlastní les.😅 A opravdu mi to pomáhá, takže forest doporučuju všema deseti.

Můj lesík 🌲🌳

#studyessentials - kartičky, tabulka a fixky ✌ jako v první třídě, když jsme se učili psát písmenka

V posledním dubnovém týdnu se konečně ty vejšky rozhoupaly a začaly posílat pozvánky k přijímačkám. 😊 Zatím mi přišel email od UPOL a od 1. LF,  kde mi dokonce změnili termín přijímaček, což mi ale zrovna přijde vhod. 😀 Teď ještě čekám na email od MUNI a budu muset začít vymýšlet, jak to udělám s dopravou nebo jestli radši přespím v těch městech. Asi by bylo lepší to přespání, protože mám zatím všechny přijímačky od brzkých ranních hodin, což mně jako rannímu ptáčeti nadmíru vyhovuje, ale s dopravou je to komplikovanější. Vůbec nevím, jak se to ubytování na kolejích domlouvá. No bude to ještě sranda.😅 K tomu ještě doufám, že mi nevyjde na maturitu nebo přijímačky covid nebo karanténa. Doufám a modlím se, abych takovou smůlu neměla. 🙏

Co se ještě událo v dubnu a souvisí to s medicínou, je skvělá zpráva, že lf v Ostravě dali akreditaci na všeobecné lékařství už pro náš ročník!! 😍😍 Takže to dává šanci dalším 130 budoucím medikům! Já vím, že to nebude tak horké, protože dostali akreditaci zatím jenom na 5 let a Ostrava nepatří mezi nejoblíbenější studijní města, ale myslím si, že právě díky těmto faktům by zde mohla být větší šance na přijetí. 😀 A já pořád nevím, jestli si tam tu přihlášku mám podat nebo ne. Jak už jsem zmínila, mohla by tam být velká šance na přijetí, ale zase bych v Ostravě nikoho neměla ze začátků, žádné kamarády a je to pro mě lokalita trochu z ruky. Na druhou stranu mám teď rozečtenou trilogii Šikmý kostel (historický román o Ostravsku a Karvinsku) a ta knížka a tento kraj si mě fakt získali. Já vím, že je to padlý na hlavu, dávat si někam přihlášku jen kvůli skvěle napsané knížce.😂 Ale když mě to opravdu chytlo za srdíčko.  Tak uvidíme, přihlášky se tam můžou podávat do 15. 6., času na rozhodování dost. 

Tímto jsem se dostala na úplný konec dubna, včera se nám ve škole uzavřely známky, a tak se pomalu blížíme k cílové rovince. Mimochodem, každým dnem se mi to chce všechno vzdát víc a víc, tak kdybyste to někdo měl stejně, mám takovou radu, pusťte si do sluchátek k tomu učení nebo modelovkám nějaké electro, jde to potom líp. 💪

Já už se na ty přijímačky a maturitu normálně těším, protože je to pro mě symbol vysvobození, konce nebo možná nového začátku. Kdo ví, jak to dopadne, ale aspoň si díky těm přijímačkám udělám výlet do Prahy, Olomouce a do Brna, po půl roce doma na zadku najednou během dvou týdnů procestuju ČR křížem krážem a i to je důvod k těšení se! 😂

Poslední informace, kdybyste někdo řešil podobné trable s přespáním na přijímačky, podáním přihlášky do Ostravy, budu moc ráda, když se mi ozvete na email jdusizasvymsnem@gmail.com. A nebo kdybyste měli cokoliv jiného na srdci, tak se samozřejmě také můžete ozvat. 😀

Závěrem vám popřeju všem štěstí u maturity a u přijímaček a taky samozřejmě hodně zdraví. 

Vaše Áďa ♥

  • Share:

You Might Also Like

0 comments