Z deníku maturantky #květen

By Áďa - června 02, 2021

 Původně jsem tenhle článek chtěla vydat už včera 1. 6. den před maturitou s představou, že bude mít správný nádech nervozity, což by krásně odráželo celý květen v mém podání.

Ale jelikož jsem včera byla fakt v p**eli 😂, tak píšu až dneska, kdy už mám po maturitě... A spoiler do dalšího článku: Máááááám to!!!!!💖💖 Ale o tom, jaké to bylo, až někdy příště. 😁

Jaký byl květen? Náročný, stresující, vysilující, nářez. Ale začalo to docela nevinně, od 1. května jsme měli zcela dobrovolnou výuku, takže jsem za celý květen byla jen na jedné dvouhodinovce biologie a pak už jsem na nic nešla.😂 Já to měla už v tom dubnu tak, že jsem si ty otázky potřebovala hlavně projít sama a už jsem je nechtěla slyšet posté odvykládané na hodině. Ale někomu naopak pomáhalo to slyšet od někoho jiného. Takže systém dobrovolnosti v květnu se mi velice líbil!


Bylo tedy na čase na to pořádně sednout (ne že bych se tomu doteď nevěnovala 😂) a drtit se a zase se drtit. Celý květen bych rozdělila na dvě části: před svaťákem a ve svaťáku. Před svaťákem můj program dne vypadal následovně: 2 maturitní otázky a 100 otázek z modelovek za den. Mazec, ale nebyly tam už ty online hodiny, čímž jsem získala ohromné množství času navíc. A potom přišel svaťák a to už jsem jela jenom maturitní otázky, na modelovky vůbec nezbyla energie, čas a ani vůle. V průběhu našeho svaťáku jsme ještě psali didakťáky, což pro mě bylo velké zpestření těch monotónních dní. Byl to pro mě opravdu zážitek, protože jsem se po několika měsících namalovala a vzala si na sebe něco jiného než legíny. A taky jsem šla mezi lidi, naživo jsem se s většinou lidí viděla poprvé od Vánoc. 🙈 Šílené, ale já je tak ráda viděla, já z toho měla takovou radost. A možná právě těchto několik okolností dohromady způsobilo, že jsem se z těch didakťáků vůbec nestresovala. Cítila jsem se jako bych si vzala nějakou drogu a byla totálně utlumená. 😅 Naštěstí jsem psala ájinu a ne matiku, ta byla prý tenhle rok mega těžká. 😳 Zato ájina😅to byla úplná procházka růžovým sadem! A čeština, tak ta nějak šla, řekla bych, že ta její úroveň opravdu odpovídala těm cvičným didakťákům, takže když si člověk předtím pár testů zkusil, tak to musel dát v pohodě.

Přidávám malou vsuvku pro pobavení:  nezapomenutelný El Risitas a didakťáky - matematika a čeština. To byl jeden z momentů, na který jsme se s holkami těšily - až jednou budeme na tahle videa koukat a budeme se v tom vidět.😂

Každopádně výsledky z didakťáků ještě nevíme, což je docela sranda, když už za sebou máme ústní, ale výsledky písemného stále ještě nemáme. 😃

Konečně se venku začalo dělat líp, a tak jsem se s učením mohla přesunout na čerstvý vzduch. :D


S napsanými didakťáky mi spadnul ze srdce první kámen a pak to začalo být nějak víc reálné, jako kdyby přestala působit ta droga. My maturujemeee! Najednou mi to začalo čím dál tím víc docházet. A taky přibylo stresování a plašení, že nic neumím, že budu ráda, když to dám na čtyřku. A to jsem maturovala „jen“ z chemie a z biologie. Na druhou stranu jsem si ale říkala, že jsem do toho učení fakt dala všechno, učila se i ty otázky, které se mi vůbec nelíbily a že se mi to u té maturity snad vrátí. A taky jsem to už sakra chtěla mít za sebou.

Pamatujete si, jak jsem minulý měsíc sdílela, jak jsem si nainstalovala Forest a že je to nejlepší aplikace na světě? Tak to stále platí, Forest mě v květnu zachraňoval ještě víc než v dubnu. A opravdu na něj nedám dopustit. 😅 Takže rada pro všechny, co se potřebují hecnout a naučit se na maturitu/přijímačky/zkoušky na vš, nainstalujte si Forest!!! V dubnu jsem vypěstovala 73 stromečků, za květen to bylo přesně o 200 stromků víc. Byl to masakr, jela jsem to fakt poctivě, ale vyplatilo se to - nebo aspoň u té maturity. Přijímačky mám stále před sebou, takže to ještě vůbec nevím, jak dopadne.😅 Což je další bod, který mě štve. Proč my na ty zdravotnické obory musíme dělat přijímačky jako poslední?! 😂 


Květen byl opravdu zatím nejnáročnějším měsícem z hlediska učení. Tomu, jak jsem se pokoušela o učení v září, se teď popravdě musím smát.😂 Ta Áďa, která 1. září otevřela modelovky z fyziky, udělala prvních deset úloh, zpracovala jednu A4 maturitních otázek za den a myslela si, že se div nepředřela, byla taaak strašně naivní. Ale to k tomu asi patří, na druhou stranu jsem měla tenkrát extrémní dávku motivace, z které čerpám doteď.

Jo a abych nezapomněla, už se mi ohromně stýská po ig! Ale už jen pár dní/týdnů a jsem zpět! Máte se na co těšit, bude to fakt jízda! 😎

A příště se doufám uvidíme už na ig.😁 Přeju vám všem, co máte ještě před sebou maturitu, hoodně sil a taky štěstí, protože to je tam taky dost potřeba. A pak samozřejmě hodně štěstí u přijímaček! 💪💪 To zvládneme!!

  • Share:

You Might Also Like

0 comments