Přijímačky na 1. LF UK

By Áďa - července 25, 2021

 Poslední přijímačky, které jsem absolvovala, byly ty do Prahy na 1. lékařskou fakultu, kam se každoročně hlásí nejvíce uchazečů, ale také jich nejvíce naberou z celé ČR. Přihlášku jsem si tam podala, protože Praha ♥ a taky proto, že mě naprosto okouzlily historické budovy 1. lf na Albertově, krásné to místo, z kterého na člověka na každém kroku dýchá historie. Ač jsem nebyla velkým milovníkem dějepisu na gymplu, procházet se historickou Prahou je pro mě prostě kouzelné.

Letos se přijímačky na 1. lf psaly ve dvou termínech, což byl nezvyk oproti předešlým rokům. Zřejmě za to mohl covid a povinnost větších rozestupů. Nutno také podotknout, že letos nabrala fakulta i více uchazečů na průměr, což pro některé byla výhoda, že už byli přijati aspoň na jednu medicínu, ostatním se naopak snížily šance na přijetí. Patřila jsem do té druhé skupiny.😅

Docela jsem přemýšlela, jestli vůbec na ty přijímačky pojedu vzhledem k tomu, že už jsem byla rozhodnutá, že půjdu od září do Olomouce. A i přesto, že jsem slyšela, že přijímačky na 1. lf jsou hodně vyčerpávající, protože se konají od rána až do odpoledne a testy obsahují nejvíce otázek, jsem se rozhodla, že tam pojedu. To přece nebude tak strašné a aspoň si udělám výlet do Prahy a podívám se na koleje, kde se točilo Vyprávěj. 😍 A tak se jelo!

Na přijímačky jsem si s sebou vzala kamarádku, abych nejela sama a aby byla větší sranda.😅 Jelikož nejsme úplně zblízka, tak jsme si domluvily ubytování na kolejích. To bylo docela umění dovolat se na nějaké číslo ze správy kolejí, ale asi na pátý pokus se to povedlo! Jinak taková poznámka pod čarou, až si budete domlouvat spaní na kolejích na přijímačky, tak s tím začněte klidně měsíc dopředu, abyste měli jistotu, že ještě bude volno. A co se týče přímo přijímaček na 1. lf, tak doporučuju koleje Budeč, protože sejdete jenom kopec a jste na Albertově. 😁 A na nádraží to taky není nějaká dálka. A navíc je to stará budova, takže pokud chytnete tropické teploty jako my, tak se vám i tak bude spát pohádkově v pěkném chládku. 

A koleje z Vyprávěj jsme si taky odškrtly.😊

Teď důležité informace k přijímačkám: Přijímačky jsou jednokolové, píšete 3 testy po 70 otázkách, na chemii a fyziku máte hodinu a půl (tedy dohromady 3 hodiny), na biologii hodinu. Mezi všemi 3 testy jsou hodinové pauzy s tím, že před každým testem vás ještě čeká prezence. Nestačí jen ráno předložit občanku, pozvánku, čestné prohlášení, potvrzení ke covidu, ale musíte to absolvovat třikrát. Když teda máte pauzu, tak si můžete jít ven klidně na jídlo, nikdo vás v té posluchárně nedrží, ale musíte se opět včas vrátit na prezenci. Otázky v testu jsou mnohočetného výběru, takže může být správně 1 i více odpovědí, za každou kompletně správnou odpověď se vám přičte jeden bod (pokud je správně a, b, c a vy napíšete a, b, tak bod nezískáte), za špatné odpovědi se body neodečítají. Celkem tedy můžete nasbírat 210 bodů, pokud máte bonifikace, tak až 270 bodů. Při testu není povolená kalkulačka, ani tabulky, ani pití😵, vlastně nic není povoleno 😂 a fixku dostanete od nich. Co je také dobré říct, je to, že test můžete ukončit dřív a hned z místnosti odejít.

Bodové hranice:

Tak tady se mi špatně sháněly informace, bohužel vím jen bodové hranice, ale počet přijatých jsem nedokázala vypátrat.

  • 2021 VL: bodová hranice byla 103 bodů
  • 2021 ZL: bodová hranice byla 153 bodů
Když už jsme u těch bodíků, tak bych zmínila ještě ty bonifikace, se kterými 1. lf rozhodně nešetří. Můžete zde nasbírat 30 bodů nebo 60 a to už je skoro jeden celý test, takže čtěte pozorně! Prvních 30 bodů můžete získat za prospěch z matematiky - když jste celé tři roky měli na koncových vysvědčeních maximálně 2 a v pololetí ve čtvrťáků taktéž, 30 bodů je vašich! 😎 Dalších 30 bodů můžete získat za maturitu Matematika+, když budete mít maximálně dvojku. A nebo tu další třicítku získáte za olympiádu v biologii/chemii/fyzice/matematice - účast v krajském kole.
Na všeobku můžete obdržet opravdu těch 60 bodů, bylo to tak předešlé roky i letos. Ovšem na zubech s tím dělali trochu čachry machry, předešlé roky jste myslím mohli získat max. 30 bodů z bonifikací, letos jen 15 bodů.

Materiály


Rozhodně modelovky na 1. lf - základ úspěchu! Tato trojice knížek z roku 2011 se už nevydává, ale jsou zdarma ke stažení na uložtu - tak za jejich kopie nikde nevyhazujte šílené sumy, než co by stálo jejich vytisknutí. V současné době fakulta vydává pouze jedny modré modelovky s názvem Všeobecné a zubní lékařství, které obsahují takový výcuc z těchto tří knížek - otázky naprosto totožné, ale je jich tam méně. Silně doporučuju si pořídit to starší a obsáhlejší vydání z roku 2011, co mám na obrázku.

Strategie

  1. Opravdu si důkladně projděte modelovky, nacvičte si styl otázek, protože je docela odlišný od jiných fakult.
  2. Při procházení modelovek nepoužívejte kalkulačku ani tabulky, sice se vám taak moc nebude chtít dělit dvojcifernými čísly a počítat logaritmy, ale potom si za to poděkujete.
  3. Dejte si bonifikace, pokud na ně dosáhnete, opravdu to dělá hodně!
  4. Na přijímačkový den se zásobte pitím, jídlem a hroznovým cukrem, bude se vám hodit.
  5. Nenechte se znervóznit lidmi, kteří odcházejí z přijímaček dřív, to absolutně neznamená, že vše věděli a spočítali tak rychle.
  6. Dopředu si zjistěte, kde přesně přijímačky píšete - jestli je to chirurgická klinika nebo klinika rehabilitačního lékařství, protože budete všichni rozházení napříč celým Albertovem a Karlovem.😅
  7. Při psaní testu si nechte dostatek času na vyplňování záznamového archu - není to taková sranda jako jinde, kde se jen křížkovalo, tady musíte vybarvovat kolečka a není možnost oprav, leda že by vám ten starý arch roztrhli a pak vám dali nový. Ta možnost tu je a někdo ji i využil, ale to opravdu nechcete vyplňovat všechno odznova.
A teď vám celý přijímačkový den popíšu ze svého pohledu.😅 Přespat na kolejích byl jeden z nejlepších nápadů a přespat na Budči, což je od Albertova co by kamenem dohodil, byl úplně nejlepší nápad. Ráno jsem měla tedy velmi pohodové a nemusela jsem se stresovat pražskou dopravou. 😄 V pozvánce bylo napsáno, že se máme dostavit na 8:00, tak jsem tam radši byla dřív, že předtím určitě bude nějaké papírování. Papírování bylo, ale až od těch osmi, takže jsme tam pak ještě asi půl hodiny čekali na zahájení testu, ale jinak to bylo fajn, doktoři/profesoři na dozor na nás byli milí, a dokonce se i snažili atmosféru v místnosti trochu odlehčit. Pak jsme začali psát chemii a po celou dobu jsme měli na tabuli hodiny. Blbé bylo, že jsem zrovna seděla v posluchárně v patře, kam celé dopoledne pařilo slunce, takže jsem byla zpocená ještě před samotným psaním testu.😂 Na chemii byla sice hodina a půl, ale já to už po té hodině fakt nedávala v tom respirátoru, takže jsem odešla dřív. Ale to jsem ještě zdaleka nevěděla, co mě čeká na fyzice. 

Abych vás uvedla do situace: Je pravé poledne, venku ve stínu 30, vy sedíte v posluchárně, kde se absolutně nehýbe vzduch, nesmíte se napít, musíte mít respirátor a ještě se po vás chce, abyste dělili dvojciferným číslem bez kalkulačky.😂😂 No řeknu vám, já tam vypotila snad litry potu, respirátor byl po té hoďce úplně durch, mozek mimo - já myslím, že i kdybyste mi v těchto podmínkách dali spočítat jednoduchý příklad na Pythagorovku, tak bych měla dost problém. 😂Jsem si říkala: Aha, tak to je asi trénink na budoucí povolání lékaře, abychom si už teď zvykali. Jako je mi jasné, že za tohle nikdo z těch lidí na dozor nemohl, oni se nám dokonce i omlouvali za to, že je tam vedro jak k padnutí, ale že s tím nemůžou nic udělat. Prostě blbá souhra náhod.😅

A nakonec se psala biologie, která už nebyla takový masakr z hlediska podmínek prostředí, protože den se přehoupl do odpoledne, sluníčko se obrátilo na jinou stranu budovy, dokonce se podařilo zajistit i mírný průvan v místnosti, takže to už šlo.

Ráno jsme přišli v 8:00, odpoledne jsme odcházeli mezi 15:00 a 15:30, podle mě to měli dát všem už jen za to, že jsme to všechno přetrpěli. 😂

Ani nevíte, jak jsem byla ráda, že už to mám za sebou, jednak že to byl hodně náročný den a taky proto, že to byly vlastně poslední přijímačky, takže mi konečně mohly začít opravdové prázdniny! 😍

A jak to nakonec dopadlo? Vzhledem k tomu, že jsem si dávala i jednu bonifikaci a pečlivě jsem si celé modelovky projela, tak jsem si docela věřila, že by to mohlo vyjít. A vyšlo to😁, dokonce i bez bonifikace by to vyšlo, takže z toho jsem měla radost.😊 Ale na těch výsledcích z jednotlivých testů bylo krásně vidět, jak mě ovlivnily ty podmínky prostředí. Absolutně nejmíň bodů jsem měla z fyziky a naopak s chemií, kterou jsem psala hned ráno, jsem byla velmi spokojená.

Co z toho plyne za závěr? 😅 Pro přijímačky asi jen to, že se musíte předem obrnit a připravit se na velmi náročný den, s počasím a izolací budovy bohužel nic nezmůžete.😂 Ale co jsem ještě chtěla dodat, velmi záleží na tom, jaké podmínky máte při práci, takže toho využijte aspoň při té přípravě na přijímačky, základem je, abyste se cítili pohodlně, pravidelně pili, jedli a taky si nezapomeňte větrat, ať si taky trochu okysličíte mozek. Toť moudra pro uchazeče na příští roky.😉 Přeju vám hodně sil, ale také štěstí, protože bez toho se to taky neobejde.

P.S. Hlavně se ještě neučte, ale užívejte do sytosti prázdnin, ať máte po těch zimních depresivních večerech na co vzpomínat.😅

  • Share:

You Might Also Like

6 comments

  1. Fascinuje mě váš optimismus. :)) Smrtelně vážně to myslím. Já se chystám na lékařskou fakultu od září, teda jestli všechno klapne. Ale už jsem si zkoušel i na tomhle webu přijímačky nanečisto online a snad to všechno dopadne. Samozřejmě pak je to i trochu o štěstí. :) Ale já zase nejsem žádný velký stresař, takže když to nedopadne, dopadne to příští rok. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj,nevíš nakolik vycházely přijímačky z modelových otázek? Slyšel jsem, že dřív byly přebírané kompletně z nich,ale rok od roku přibývá těch úplně nových. Díky moc za odpověď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, ano, máš pravdu, taky jsem slyšela, že dříve byly přijímačky kompletně přebírané z modelovek. Minulý rok, když jsem psala přijímačky já, tak mi přišlo, že většina otázek byla stejná (srovnávám s těmi obsáhlejšími modelovkami 2011, které určitě doporučuju), takže když si celé ty obsáhlejší modelovky projedeš - a třeba i víckrát, myslím, že budeš mít velkou šanci na přijetí. :D

      Vymazat
  3. Ahoj! Moc díky za přínosný článek! Chystám se na zubařinu, přestože už jsem nějaký ten rok ze školy a pracuji v úplně jiném oboru. Holt, můj sen a představy ze školních let mě doběhly až teď.. :-D Chci se zeptat, nemáš náhodou modelové otázky - tu původní originální tištěnou "trilogii"? Moc ráda bych je sehnala, ale koupit čisté nové, to už asi nejde... :-/ Moc děkuji za zprávu, klidně soukromou na jp.nakupy(zav)gmail.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, tu originální "trilogii" modelovek už jsem bohužel dávno prodala. :( Ale doporučuju zabrouzdat na různých fb skupinách na Přijímačky na medicínu, tam by se mohly dát sehnat.
      Budu držet pěsti, ať se přijímačky povedou!✊️

      Vymazat