První týden na medicíně

By Áďa - září 26, 2021

 Sen se stal skutečností a já s velkým potěšením odjela v neděli odpoledne do Olomouce a započala tak další svou životní etapu. Všechno pro mě bylo nové - město, koleje, škola, kamarádi, připadala jsem si jako Alenka v říši divů.

Je to tu opravdu moc krásné! ♥

Jako první nás v pondělí čekal tzv. úvodní kurz, kde se nám představilo vedení fakulty, fakultní nemocnice, knihovny, studijního oddělení a studentských spolků. Bylo to krásné, motivující a taky jsme se tu dozvěděli spoustu praktických informací, nebylo to tak, že by nás hodili do vody a plav. Po tomto úvodním kurzu nás čekala první přednáška a to konkrétně z lékařské chemie. Byla jsem v celku překvapená, že si ještě něco pamatuju z gymplu. 😅 Nebo spíš takhle: Tu látku už neumím, ale pamatuju si, že jsem se to někdy učila a že to v té hlavě už bylo.

Druhý den byl ve znamení přednášek a to hned tří - anatomie, chemie a biologie. Hodně jsem byla zvědavá na anatomii, na toho strašáka všech prváků a ona to zatím byla jen úvodní přednáška, takže jsme si poslechli, z čeho se máme učit, že následující rok uteče jako voda a že nebudeme mít na nic čas. Pak přišlo pár klasických hlášek z Básníků a to bylo celé. Následovala další chemie v podobném duchu jako ta pondělní a já začala přemýšlet, jestli má vůbec cenu na tu chemii chodit, když to jsou v podstatě převyprávěná skripta. Tak uvidíme po příštím týdnu a taky si počkám na další přednášející, jak mi bude ten jejich výklad (ne)vyhovovat. Třetí a poslední přednáškou toho dne byla biologie a ten pan profesor, který nám ji přednášel, mi strašně připomínal svým stylem výkladu našeho učitele na biologii na gymplu, tak jsem na té přednášce měla pocit jako že jsem se vrátila na střední. (v dobrém slova smyslu 😅). Musím ale přiznat, že po 3 měsících prázdnin bylo docela náročné vydržet sedět celé dopoledne na těch tvrdých a nepohodlných židličkách a u toho udržet pozornost, ale tak časem se do toho režimu určitě zase dostaneme. (nebo spíš budeme muset) Po přednáškách nastal sprint na koleje a rychlovaření oběda a pak zase úprk na fakultu na cviko z biofyziky, ale stihla jsem to!💪 Na biofyz jsme v podstatě taky zatím nic nedělali, takže jsem se zase mohla v klidu vrátit na koleje.😅  

  
Po našem chybném spočítání stránek.😂

Tady už to šlo trochu lépe, když byl prvotní šok zažehnán.😅

Třetí den jsme měli ráno imatrikulaci a to byl zážitek! Bylo to dojemné a krásné a když do velké posluchárny nastoupilo vedení fakulty a začala hrát hymna, tak mi dokonce i malá slzička ukápla, jak to bylo hezké. Díky imatrikulaci jsme přišli o první půlku cvika z anatomie, ale tu druhou půlku už nám neodpustili.😅 Takže jsme v těch slavnostních šatech, na podpatkách a v oblecích hezky sešli dolů až do podzemí do anatomického království. A po prvním cviku musím říct, že jsem moc ráda, jakého máme vyučujícího, protože vypadal jako velký kliďas, všechno nám vysvětlil a byl otevřený pro dotazy. Jasně, už to začalo - všechny anatomické směry, každý hrbolek a zářez na kosti v latině. A oproti ostatním lidem, co měli cviko v jiný čas, jsme měli tu výhodu (teda doufám, že to je výhoda, abychom toho zase příště neměli víc😂), že jak nám ho zkrátila imatrikulace o polovinu, tak jsme taky stihli jen polovinu toho, co se stihlo na ostatních cvikách. A tak jsem přišla na koleje, že to nebylo tak hrozné, pak jsme se ale s kamarádkou daly do počítání stránek v Čihákovi, co musíme umět na příště a dostaly jsme se k hrozivému číslu 140😂😂, tak jsem začala bláznit, že to nejde, že to nedám, že je to pravda, že už fakt nikdy nebudu mít čas... No a potom jsem zjistila, že neumíme počítat😂jaké překvapení, sekly jsme se o 70 stránek, přičemž já pak zjistila, že vzhledem k našemu polovičnímu cviku je to ještě méně stránek, tak jsem se zase uklidnila, že to nějak půjde. Ale i přesto toho není málo, hlavně je všechno v latině a když jste na gymplu neměli latinu a na medicíně vás čeká až v letňáku🙋, tak je to docela sranda.😂 A tak jsem začala, všechno si hodně překresluju, zvýrazňuju, vizualizuju a i když to jde pomalu, tak to nějak jde. Chce to určitě čas, než se do toho učení zase dostanu a najedu na své předmaturitní tempo.

Ve čtvrtek mě čekala 2 cvika - chemie a biologie, která byla opět spíše úvodní, ale snad na všech předmětech nám řekli, že nás budou pokaždé zkoušet nebo budeme psát, takže až se to na všech frontách rozjede, tak to bude docela sranda.😂

A čtvrtý den byl zároveň mým posledním dnem, ano, mám rozvrh jen do čtvrtka.😅 A je to skvělý na ten rozjezd, že tam nejsem až do pátka, ale v letňáku se přitvrdí.😬

Mé pocity z prvního týdne: Moc se mi v Olomouci a na fakultě líbí, je to tam krásné a jsem ráda, že naše fakulta je taková menší, že se v areálu školy tolik nenaběhám a všechno je hezky u sebe. Dále jsem opravdu vděčná, že pokoj na kolejích sdílím se spolužačkami z gymplu, na které jsem zvyklá a v tom našem pokoji se cítím v bezpečí, že si tam můžu oddychnout, na druhou stranu netuším, jak se tam budeme učit, když skoro všechen čas spolu prokecáme.😂💗 Nevýhodou je, že mám školu docela z ruky od kolejí, takže jsem se tenhle týden vůbec nezastavila, protože jsem pořád pendlovala mezi školou a kolejemi a pravidelně nestíhala nebo přicházela přibíhala přesně na čas. Ale to se snad časem taky zlepší a už budu mít přehled, jak dlouho mi trvá cesta tam a tam a jak moc dopředu musím vyrazit. Dalším mým poznatkem z prvního týdne bez mamahotelu bylo to, že jsem zjistila, že bych pořád jen něco jedla a i tak mám pořád hlad.😂 Takže když jsem přijela po týdnu domů, tak jsem snědla všechno, na co jsem narazila.😆 Ale na příští týden jsem připravená a už jsem si naobjednala jídla v menze.😎 Co bych ještě chtěla zmínit, je to, že už teď vidím, jak je potřeba se u něčeho odreagovat a s kamarády se bavit i o něčem jiném, než jen o škole, protože jinak se z toho člověk zblázní.🙈

První týden za mnou, bude to náročné, ale pevně věřím, že to půjde a že to zvládneme, když budeme chtít.💪❤ A hlavně je potřeba mít okolo sebe kamarády, na které se můžete ve všem spolehnout a můžete si navzájem kdykoliv na cokoliv postěžovat.😅

Budu moc ráda, když se se mnou podělíte o vaše pocity z prvního týdne na vš a přeju vám, abyste na své škole byli spokojení. A nezapomeňte, že je úplně normální zjistit, že vám daný obor úplně nevyhovuje a že byste chtěli radši studovat něco jiného. A pokud k tomuhle rozhodnutí dospějete, tak to rozhodně není vaše selhání, ale naopak jste odvážní a je skvělý, že nad sebou přemýšlíte a nechcete se nutit být na škole, kde vás to úplně nenaplňuje. Tak vám držím pěsti, ať v sobě naleznete sílu bojovat pro své nejtajnější sny.

  • Share:

You Might Also Like

0 comments