Z deníku medičky #únor

By Áďa - března 09, 2022

 Dlouho jsem přemýšlela, jestli mám vůbec chuť psát článek o škole vzhledem k tomu, co se teď děje na Ukrajině. Jako každého člověka mě to nenechává chladnou. Cítím ale, že se potřebuju věnovat i jiným aktivitám, abych na to pořád nemyslela, i když si kvůli tomu občas připadám možná trochu provinile. Ale myslím si, že v této době je obzvlášť důležité se navzájem nesoudit za to, jak moc si k sobě každý z nás připouští zprávy o aktuálním dění, každý ať se s tím vyrovná po svém. A proto si myslím, že je naprosto v pořádku sdílet příspěvky týkající se Ukrajiny, ale stejně tak i příspěvky týkající se našeho běžného života. A tak jsem se pustila do psaní.

Letní semestr nám začal na Valentýna, náhoda? Nemyslím si.😂 Anatomie je totiž životní láska všech prváků, že ano.😏 Ne, teď vážně.😅 S letním semestrem přišlo pár nových předmětů: první pomoc, biochemie, histologie a embryologie, etika a pro pár šťastlivců (včetně mě) i latina a pro pár už těch nejvíc vyvolených, kteří si při výběru rozvrhu v září říkali, že v letňáku budou mít málo předmětů, přibyla i radiola.😃 Opět včetně mě.👏

A první pocity z nových předmětů? Histola mě docela mile překvapila, zatím mě to i celkem baví, ale uvidíme, jak budu mluvit po prvním testu. Biochemie - spousta z nás se po zkoušce z chemie radovala, že už se na tomto ústavu nikdy neukáže a hned první týden nás ústav chemie přivítal zpět.😃😃😃To snad ani nemuselo být. Ale hodněkrát už jsme zvládli téměř nemožné, zvládneme i biochem. 💪 Latina - z první hodiny jsme odcházeli nadšení, že konečně nějaký vyučující na půdě fakulty uznal, že toho máme hodně.😅 Ale jinak to zatím vypadá na předmět v kategorii „v pohodě“, tak doufám, že v tom nebude nějaký háček. Etiku a radiolu ještě nemám za sebou, o těch až v příštím deníčku. Pozastavím se ale ještě u první pomoci, protože to bylo supeeeer.😁 Konečně přišel nějaký předmět, kde si člověk říká: „Jo, to je ono, proč jsem sem šel/šla, má to smysl.♥“ Zároveň jsem si na první pomoci říkala: „Proč se tohle neučí už na střední/na základce, vždyť to je tak důležité pro každého z nás, proč se k tomu člověk dostane až na vejšce a to ještě musí studovat nějaký zdravotnický obor.“

Ledvina²

Co se týče školy, tak bych začátek letního semestru zhodnotila jako velice přívětivý. Přijde mi, že si to u mě konečně nějak sedlo. Spoustu věcí jsem se oproti zimnímu semestru rozhodla udělat jinak. Například spánek - v zimním semestru můj spánkový deficit nabýval velice alarmujících hodnot, myslela jsem si, že nespat je normální, že to k tomu studiu patří a že když tohle tempo nezvládnu, tak na medicíně nemám co dělat. V letňáku jsem to ale otočila o 180°, na přednášky na půl osmou už nechodím a naspím každý den těch 7-8 hodin. Rozdíl je tam opravdu veliký - neusínám při každé příležitosti, lépe se mi soustředí a celkově jsem v tom životě tak nějak usměvavější.😁 Další věc, kterou jsem obrátila jsou životní hodnoty, škola není na prvním místě, důležitější je zdraví, rodina, přátelé a když ve škole nestíhám nebo se něco nepovede, tak se z toho nehroutím, ale jdu na další pokus (s těmi dalšími pokusy už to ostatně mám dobře natrénované ze zimáku😂). A ještě jednu věc jsem začala praktikovat se začátkem letňáku (ti, co mě znají, na mě teď budou asi trochu nevěřícně koukat😂) - začala jsem běhat. Já, absolutní antitalent na běh, člověk, který se zadýchal po 1 minutě „běhu“ a myslel, že vyflusne plíce. Ano, všechno je možné.😅 Našla jsem si takovou aplikaci (5K Running Trainer - moc doporučuju👌), která na vás při běhání mluví a střídáte běh s chůzí po určitých časových intervalech a každý týden se ty intervaly běhu prodlužují. A je to naprosto geniální, zvládám to i já, a dokonce mě to i baví.💪 Nevěřila jsem, že to někdy řeknu, ale baví mě běhání.😁 

Tady se to běhá samo.😍

Zase nechci, aby to vyznělo tak, že mám teď školu úplně na salámu😂 a učím se velmi poskrovnu, tak to není. Přijdu ze školy - jdu se učit, přijedu na víkend domů - jdu se učit. Za ty tři týdny, co jsem ve škole, tak jsem vystřídala už tolik učících míst - knihovna na lf, studovna na kolejích, Zbrojnice, knihovna na přírodovědě (tam už mám svoje oblíbené místečko s výhledem na katedrálu a s úžasnými západy slunce😍).

Změna studijního prostředí už byla potřeba

Z cyklu „Parazituju v knihovnách ostatních fakult“

Oproti zimnímu semestru nechodím do školy každý den tak vystresovaná a nevyspalá. Je to docela paradox, toho učení je teď víc než v zimáku, ale řekla bych, že i přesto jsem v té škole spokojenější. A stačilo změnit zdánlivě tak málo, ale ve skutečnosti jsou to velké změny - víc spánku, změna hodnot, pravidelný pohyb.

Tak to byl začátek letního semestru z mého pohledu. Doufám, že jste taky začali další semestr s novou energií a chutí. V těchto dnech bych nám všem přála hlavně mír🙏. Držte se, zvládneme to.💪

  • Share:

You Might Also Like

0 comments