Knížky s medicínskou tématikou

By Áďa - června 23, 2020

Zdravím vás moji milí čtenáři! :D Blíží se nám letní prázdniny a to je doba, kdy máme většinou více času na čtení, a tak jsem se rozhodla, že vám doporučím nějaké skvělé tituly s medicínskou tématikou (když už jste zabloudili na ten premedický blog😅).


První knihou je autobiografie mého oblíbeného profesora Josefa Kouteckého, zakladatele dětské onkologie v Československu. Pan profesor již bohužel není mezi námi, ale byl to velice inspirativní člověk se srdcem na pravém místě. O panu profesoru Kouteckém jsem přečetla již snad všechny knížky, co o něm existují a tahle se mi líbila snad nejvíc, proto vám ji doporučuji. (Mimochodem ty ostatní jsou taky skvělé. :D) Celá kniha je věnována osmi múzám Josefa Kouteckého a jednou z těch múz je právě medicína!

Chirurg Tomáš Šebek je další z řady mých oblíbených lékařů. V ČR působí v Nemocnici Na Františku, dále je zakladatelem online lékařské poradny uLékaře.cz a informačního zdroje proLékaře.cz. Také spolupracuje s Lékaři bez hranic, s kterými vyjel už na 6 misí. Právě díky těmto misím vznikly tyto 4 knížky. Všechny jsem přečetla a opravdu se mi líbily, dokonce jsem se pak rozhodla věnovat seminární práci Lékařům bez hranic, což je mimochodem opravdu úctyhodná humanitární organizace!


A teď tady mám pro změnu jeden román, kterým jsou Doktoři od amerického spisovatele Ericha Segala. Kniha vypráví příběh 4 spolužáků, kteří v šedesátých letech nejprve vystudují medicínu na Harvardu a poté se dostanou do lékařské praxe. Je to opravdu velmi poutavé čtení, které přibližuje realitu lékařského prostředí v šedesátých letech v USA od piteven až po výzkumná pracoviště s nositeli Nobelových cen.

A na závěr tady mám knížku, kterou vám doporučí snad každý medik nebo blázen do medicíny (tak jako já😅). Kniha Bude to bolet, doktore? obsahuje deníkové zápisky britského gynekologa a porodníka Adama Kaye. Je to velmi humorné čtení, několikrát jsem se při čtení této knížky smála nahlas a to jsem jinak tichý čtenář! Jsou zde ale zmíněny i ty stinné stránky zdravotnictví a povolání lékaře, někdy vám až běhá mráz po zádech z toho, co se mnohdy v nemocnicích děje. Myslím si, že tuto knihu by si měl přečíst každý, aby poznal, na jakém systému funguje státní zdravotnictví a že je potřeba s tím něco dělat, jinak nám to za chvíli spadne celé na hlavu.

Doufám, že se vám mé tipy na letní čtení líbily a třeba po některé z předchozích knížek sáhnete. Do komentářů mi můžete napsat nějaké vaše tipy na knížky s medicínskou tématikou, věřím, že toho je mnohem víc než jen to, co jsem zmínila v tomto článku. :D Přeju vám hezké letní prázdniny, konečně ty opravdové, a ať si je naplno užijete a načerpáte novou energii na další školní rok!

  • Share:

You Might Also Like

0 comments