Z deníku maturantky #listopad

By Áďa - prosince 06, 2020

 Vítám vás všechny opět po měsíci u dalšího článku. :D Třetí měsíc z maturitního ročníku je za mnou a teď už „jen“ cca šest měsíců do přijímaček. Na jednu stranu to všechno rychle utíká, ale na druhou stranu se to děsně táhne. Myslím tím, že skoro každá hodina ve škole se táhne a přijde mi to nekonečné, ale co se týče přijímaček, tak mám dost často pocit, že nestíhám a že je na všechno strašně málo času. 

A co nového přinesl měsíc listopad? V prvé řadě jsem se první listopadovou sobotu zúčastnila online dne otevřených dveří na Masarykově univerzitě v Brně. Nejvíc mě zajímala lf, ale zavítala jsem i na jiné fakulty, abych si trochu rozšířila obzory. Po úvodním videu s představením fakulty následoval stream, kde jsme se mohli ptát na cokoliv, co nás zajímalo ohledně studia. V místnosti, do které jsem se připojila, byly 2 moc milé studentky všeobecného lékařství, které si mě prostě a jednoduše získaly. ❤ O MUNI jsem se zajímala už předtím, ale stále jsem byla tak nějak na vážkách, ale ten online dod to rozseknul. Sice mi bylo líto, že jsem Brno nemohla navštívit osobně, ale navzdory všem opatřením to nakonec zorganizovali moc pěkně i takhle online. 

Den otevřených dveří trochu jinak


Po tom dod jsem byla tak nadšená, že jsem si ještě ten den podala přihlášku na MUNI MED na všeobecné lékařství. V tu chvíli jsem se cítila krásně, zase o kousek blíž svému snu a zároveň jsem nemohla uvěřit, že se to děje, že už je tu čas podávání přihlášek na vejšku. 🙉

7. 11., online dod na MUNI, pro mě tedy byl velkým milníkem, protože jsem si podala první přihlášku na VŠ. Dodalo mi to novou sílu k přípravě a začala jsem intenzivněji procházet hlavně modelovky do Brna. Taky jsem zrušila svůj buzer lístek, který jsem vám v minulých článcích tolik doporučovala. Myslím si, že je to skvělá věc na to, když si potřebujete zajet nějaké nové návyky, na to to opravdu velmi doporučuju. Díky buzer lístku jsem se už od září naučila, že tajemství úspěchu tkví v pravidelné a kontinuální přípravě. Stačí malý kousíček otázek každý den, potom pomalu přidávat a díky tomuhle tempu se dostanete na takový výkon, který vám na začátku připadal absolutně nemožný. Když jsem tedy získala pocit, že jsem si už nějaké návyky vytvořila, rozhodla jsem se nepokračovat s buzer lístkem a tvořit si pouze denní to do listy, které byly více flexibilní a já vše mohla přizpůsobovat svému aktuálnímu rozpoložení. Když toho například bylo víc do školy, tak jsem se modelovkám věnovala méně a naopak třeba o víkendu jsem udělala dvojnásob otázek. Nebo když mi některé dny nebylo úplně nejlépe, tak jsem vynechala cvičení a místo toho odpočívala a ve výsledku mi to obrovsky pomohlo, protože jsem začala trochu víc naslouchat svému tělu. Byly to také dny, kdy mi došlo, že nemůžu celý den sedět u učení, ale že si občas můžu dovolit jít na procházku s rodinou a nebo strávit celý večer koukáním na seriály. Není reálné jet stále na 100 %, a proto by se člověk neměl cítit provinile, když mu to někdy trochu ujede. Ovšem všeho s mírou i s tím odpočinkem a prokrastinací.😅 Je třeba najít mezi tím vším určitou rovnováhu. (Což je občas velmi náročné.)

Zábava na dlouhé podzimní večery


Většina listopadu byla ve znamení distanční výuky a občas už mě trochu štvalo to nekonečné koukání do mobilu. A že by se učitelé nějak krotili s počtem úkolů, to se taky říct nedalo. Na druhou stranu mě nikdo nevyháněl ven do zimy a při nezajímavých hodinách se dalo dělat spoustu zajímavějších činností. 😎 Takže z prohlášení o tom, že nám 25. listopadu začne opět prezenční výuka, jsem byla spíše zvědavá na to, jak budou vypadat rozdělené semináře, a hlavně jsem se těšila na své kamarádky. 😂 Popravdě se asi na nic jiného těšit nedalo. Nicméně mě první den školy mile překvapil, jak jsme tam byly jen tři třídy, tak tam byl příjemný klid a v rozdělených seminářích panovala poněkud komornější atmosféra. Ač jsem to nečekala, naše škola se téhle výzvy zhostila v porovnání s ostatními školami docela dobře. 

Po podání přihlášky na MUNI jsem si v průběhu druhé půlky listopadu podala ještě přihlášku na LF UPOL (opět na všeobecné lékařství) a na FaF UK v Hradci na farmacii. A fakt hodně doufám, že se ty přijímačky budou konat a nebude se brát pouze na průměr. 

Pomalu jsme se tedy dostali ke konci listopadu, poslednímu podzimnímu měsíci, teď je tu advent a pak už budou Vánoce a konec tohohle šíleného roku 2020.😂 A opravdu z celého srdce doufám, že rok 2021 bude lepší. 

Přeju vám všem hlavně hodně zdraví a sil, abychom tuhle zvláštní dobu všichni zvládli! 💪

  • Share:

You Might Also Like

0 comments