Přijímačky na LF UPOL

By Áďa - června 22, 2021

 Pomalu Rychle jsme se přehoupli do druhé půlky června, což jsem si v dubnu absolutně nemyslela, že se toho kdy dočkám. A dočkala! Maturita a přijímačky za mnou, ty nejdůležitější výsledky už vím, takže mi konečně po necelých 10 měsících učení mohly začít ty opravdové prázdniny! 😁😎 A co to znamená? No přece nálož článků na blogu! 

V dnešním článku bych vám chtěla popsat přijímačky na LF UPOL z mého pohledu, jak probíhaly, jakou strategii jsem zvolila, z čeho jsem se na ně připravovala a jak to nakonec celé dopadlo. Tak jdeme na to!


Celý příběh bych začala vyprávět od našeho svaťáku před maturitou, kdy jsem si jednoho dne zkoušela projet celou knížku s modelovkami na LF UPOL. Překvapivě mi to dopadlo docela dobře, dokonce hodně dobře a to byl moment, který mě nakopl k tomu, abych se po maturitě na to učení nevykašlala, ale ještě zabrala z posledních sil a věnovala čas příkladům, které mi nešly, optice, triviálním názvům v anorganice atd. Dalším faktorem, který mě na té cílové rovince poháněl, byla vzpomínka na den otevřených dveří, kterého jsem se na LF UPOL ještě ve třeťáku zúčastnila. Dodnes si pamatuju, jak jsem tam seděla v té velké narvané posluchárně a poslouchala proslov děkana fakulty, který mě doslova chytnul za srdíčko. Od té doby jsem sice chvílemi střídavě tíhla k Brnu a k Praze, ale nakonec se kruh uzavřel tam, kde začal. 

V době maturit absolutně nebyl čas na přípravu na přijímačky a po maturitě už se mi sakra nechtělo, ale byl to jen jeden týden, který mě dělil od přijímaček. Jeden týden, kolik to je v porovnání s tím, co už jsem zvládla. A tak jsem se hecla a v tom krásném letním počasí jsem se ještě na chvíli zavřela v pokoji a zasedla k problémovým příkladům z chemie a počítala jsem je, dokud jsem si nebyla jistá, že je zvládnu. Kreslila jsem si čočky, zrcadla, opakovala bakteriální a virová onemocnění a dělala si na papíry přehledy kapitol, které mi tolik nelezly do hlavy.

Do Olomouce jsem odjela už den předem, protože jsem dostala termín už od 7:00. Já jsem ranní ptáče a přála jsem si termín brzy ráno, ale že až takhle brzo, to jsem nečekala. 😆 Ale aspoň jsem měla důvod strávit v Olomouci víc času a vyzkoušet si i spaní na kolejích. Celkově jsem na ty přijímačky a hlavně VÝLET do Olomouce byla natěšená, konečně se někam po lockdownu podívám!! Samozřejmě mě přepadaly myšlenky typu: Co když to nevyjde? Neměla jsem se radši soustředit na Brno nebo na Prahu, třeba bude v Olomouci větší konkurence. Co když v těch přijímačkách bude zrovna to, co neumím? Takovéhle myšlenky jsem se snažila zahánět tím, že jsem si říkala, že jsem pro to udělala maximum, že to dopadne tak, jak má. Ale že i tak do toho na těch přijímačkám dám všechno a pak se děj vůle boží. A to mě uklidnilo. 😊 Jinak jsem asi desetkrát za cestu koukala do batohu, jestli opravdu mám s sebou kalkulačku a všechny potřebné papíry.😅 Jelikož jsem do Olomouce jela naprosto sama samotinká, tak jsem se ještě navíc trochu obávala toho, jak se tam zorientuju, jak se ubytuju na kolejích, jak najdu fakultu. Nakonec s orientací nebyl absolutní problém, data a google mapy mě zachránily!😄 Splavená po cestě jsem se nějakým způsobem ubytovala na kolejích, našla svůj pokoj a začala krize - hlavou se mi honily myšlenky, že ještě nejsem připravená na vejšku, že to nezvládnu a proč jsem sem vůbec jezdila, vždyť tam bude tisíc dalších lidí, kteří na tom, budou líp než já. Ale pak jsem si řekla dost, nech té trudomyslnosti a jdi se radši projít na čerstvý vzduch. A to bylo to nejlepší rozhodnutí, co jsem v ten moment mohla udělat! Najednou jak jsem vyšla ven, jako by ze mě všechen strach spadl a já si to začala užívat. Vydala jsem se směr lf, abych tam pak ráno trefila úplně bez problémů, cestou jsem si dala zmrzlinu a celá Olomouc mě naprosto okouzlila! 😍 Prošla jsem se okolo katedrály sv. Václava, dále jsem zavítala do Smetanových sadů, kde byla taková parádní atmosféra a nakonec hřeb večera a taky kopce 😅 lékařská fakulta! ♥ Krásná a tak akorát velká. Moc se mi líbila a v ten moment jsem si začala říkat, že mi bude opravdu hodně líto, když to nevyjde, ale jestli to vyjde, tak budu skákat radostí metr do stropu.

Když jsem se vrátila z večerní procházky zpátky na koleje, dala jsem si večeři a pak začaly chrastit klíče v zámku. A tak mi rychle blesklo hlavou, aha, tak to bude asi moje spolubydlící na tom dalším pokoji, který je v buňce. Prosím, ať je milá, ať si spolu rozumíme. A pak do těch dveří vešla sympatická brunetka s úsměvem od ucha k uchu, promluvila na mě po slovensky a obě jsme hned věděly, že si rozumět budeme! 😁 Celý večer jsme pak spolu prokecaly a já měla pocit, že se snad už nějakou dobu známe, že si tak rozumíme. Potom za námi přišla ještě kamarádka té mé nové kamarádky, která byla také ze Slovenska a jak jsem záhy zjistila, tak to byla medička v prváku. Tak jsme tam už měly na pokoji pěkný babinec.😅 Povídaly jsme si o všem, co nás napadlo, probraly jsme studium v Olomouci, koleje, plány na léto, očkování, jak se dopravíme následující den k fakultě. Bylo to moc příjemné povídání a když jsem ten večer usínala, říkala jsem si, že lepší už to snad být nemůže. ♥

A bylo ráno 8. 6. 2021, den, na který jsem se tak dlouho připravovala, den, který rozhodne o mé budoucnosti. Nějak moc důležitých věcí najednou a já byla překvapivě úplně v klidu a moje nová kamarádka taktéž. 😂 My jsme absolutně nezapadaly mezi průměrné uchazeče na medicínu, my nezapadaly ani do těch nad nebo podprůměrných, my byly prostě jiné. A pak když jsme se před kolejemi setkaly s Verčou (Slovenka, medička z předešlého dne), aby nás zavedla k fakultě, tak nám vyprávěla, jak byla ráno úplně nervózní za nás.😅 A my přitom byly stále v klidu, nepochopitelné, ale skvělé, připadala jsem si, jako bych byla otupěná nějakou drogou. (Ale nebojte, já si ten stres pak vybrala při čekání na výsledky.😅)

Došly jsme k fakultě, vyřídily papírování, poohlédly jsme se po konkurenci (tam bylo tolik lidí!!! a to bylo během dne ještě kupa dalších termínů) a pak už jsme šly na to! (*stále v klidu😂) Jinak organizace byla v Olomouci skvělá, nikde jsme nečekali dlouhé fronty, šlo to rychle, k místu našich přijímaček nás všichni ochotně navigovali, palec nahoru! Jak jsem si sedla do lavice, měla jsem ještě trochu času, a tak jsem ho strávila tím, že jsem si povídala se svou spolusedící, která čirou náhodou byla moje jmenovkyně a taky si pamatuju, že měla krásný šato-overal. 

Od sedmi nám 2 paní doktorky začaly vysvětlovat, jak máme vyplňovat záznamový arch, kolik budeme mít času a kam patří napsat identifikační číslo. Pro budoucí uchazeče důležité info, jak vypadá přijímačkový test na LF UPOL: Přijímačky jsou jednokolové, píšete jeden test ze tří předmětů: fyzika, chemie, biologie. Máte na to přesně 60 minut, otázek je celkem 60, v každém předmětu je 5 otázek za 2 body (to tam budete mít napsané v zadání, které otázky jsou za kolik bodů) a zbytek za 1 bod, celkem tedy můžete získat 75 bodů. Olomouc nebere na průměr ani nedává žádné bonifikace, všichni mají rovné podmínky, což se mi hodně líbí. :D 

Bodové hranice 

  • 2020 VL: 1993 uchazečů se dostavilo, vzali 343, bodová hranice byla 58 bodů (po odvolání klesla hranice na 52 bodů)
  • 2020 ZL: 1131 uchazečů se dostavilo, vzali 94, bodová hranice byla 65 bodů (po odvolání klesla hranice na 62 bodů)
  • 2021 VL: 1907 uchazečů se dostavilo, vzali 331, bodová hranice byla 60 bodů (po odvolání klesla hranice na 51 bodů)
  • 2021 ZL: 1111 uchazečů se dostavilo, vzali 94, bodová hranice byla 67 bodů (po odvolání klesla hranice na 65 bodů)
Jak si můžete všimnout, nároky na počet bodů poněkud stoupají, ale není to nemožné se tam dostat, já jsem toho důkazem! 😅💪 Podle mě má každý šanci, když bude tvrdě makat.

Všichni mě strašili, že je na to v Olomouci málo času a že v chemii jsou brutální příklady a je to pravda, můžu jen potvrdit, ale opět se to dá zvládnout, když víte, jak na to! 😈 Takže čtěte dál!

Materiály

Absolutní must have pro Olomouc jsou tyto knížky:


  • Chemie v testových otázkách a příkladech - to jsou vlastně jen modelovky z chemie a ty otázky v těch přijímačkách z toho opravdu vychází. Hlavně doporučuju si propočítat všechny příklady, je jich tam 124, některé jsou opravdu perličky, tak přesně ty si spočítejte před přijímačkami, protože oni vám tam nedají vyjádření ze vzorce o jedné neznámé, ale hezky kombinaci několika vzorců, tak ať jste na to ready.😅Protože jak už bylo řečeno, máte na to málo času a vy musíte vědět, jak spočítat ten příklad hned, jak se na něj kouknete, jinak nebudete stíhat zbytek. 
  • Chemie pro každého - tak tohle je za mě must have, ať už se hlásíte na jakoukoliv lf, za mě nejlepší objev roku! Vše je zde krásně vysvětleno, stručně v bodech a přesně to, co potřebujete znát k přijímačkám. Plus tam máte ještě testové otázky, které jsou ale podle mě převzaté z té první knížky, takže tuto knížku na učení, tu první na procvičování. 😉
  • Fyzika pro každého - opět příklady, počítejte je a všechny! Většina z nich není nějak těžká, takže si dělejte vykřičníčky, ať pak opakujete už jen ty problémové příklady.
  • Somatologie - Skvělá knížka, btw je tam i trochu z buňky, genetiky a původu živých soustav. Za mě na biologii stačí, ono toho u přijímaček tolik ze zoologie a botaniky nebude a pokud maturujete z biologie, tak byste ideálně měli mít tyhle dvě oblasti z biologie zmáknuté.
  • Modelové otázky - Skvělé na procvičení, přesně takhle vypadá ten přijímačkový test, tak aspoň budete připraveni na přiřazovačky a otázky typu: Je toto tvrzení pravdivé?
  • Biologie 2050 testových otázek - já měla osobní problém s touto učebnicí z toho důvodu, že jsem z ní dělali testy na semináři, který jsem úplně neměla v lásce (resp. toho učitele😅), a proto jsem se zařekla, že tuto knížku už nikdy neotevřu, z principu. 😂 A jak mi dopadla biologie u přijímaček: 24/25 bodů.😃 Takže ano, jde to i bez této knížky. 

Strategie

  1. Je na to málo času, jeďte jako draci!! Vím, křížkuju rovnou v záznamovém archu, nevím, dělám vykřičníček.
  2. Mějte v tom systém, abyste se neztráceli v tom, na co už jste odpověděli a na co ještě ne, do zadání si můžete kreslit, co chcete, tak si tam dělejte vykřičníky, fajfky, srdíčka, lístečky, cokoliv😂hlavně, abyste se v tom vy sami vyznali.
  3. Nejdřív si udělejte fyziku a chemii, jsou tam příklady a dost věcí na přemýšlení, tak ať je uděláte ještě když na to máte dost času. Biologie už jde pak rychle.
  4. Když nevíte, tak prostě tipujte, v Olomouci se body nestrhávají, tak ať vás ani nenapadne nějakou otázku nevyplnit!
  5. Ale hlavně se naučte počítat příklady! Jsou za dva body a jakmile je spočítáte, tak máte už 10 bodíků!

Je ovšem důležité, abyste se naučili na všechny tři předměty, pro úspěšné zvládnutí zkoušky musíte mít z každého předmětu minimálně 10 bodů. V případě, že byste měli z chemie a z biologie plný počet bodů, ale z fyziky třeba jen 9 bodů a i tak byste měli v celkovém součtu počet bodů, který by vám měl stačit na přijetí, tak vás nevezmou ani na odvolání. Hlavně tedy těch 10 bodů z každého předmětu! 🙏

Přijímačky v Olomouci pro mě byly krásnou událostí (Vůbec jsem nevěděla, že to může být i hezké.😅), jak mě všichni strašili s nedostatkem času, tak jsem jela jako drak a stihla jsem to akorát. Pak mě taky dost lidí strašilo chemií a příklady, tak jsem je drtila, co to šlo a u přijímaček jsem spočítala 4/5 příkladů, ten pátý jsem poznávala a přesně jsem věděla, že doma jsem si s podobným příkladem taky nevěděla rady, tak jsem se za to na sebe nezlobila.

Chci tím říct, že je možné dostat se na medicínu a nemusíte být úplné encyklopedie a všechno umět na 100 %, ale musíte makat a nevykašlat se na to i po té maturitě, kdy už se člověku vážně nechce nic dělat, protože všichni ostatní ze třídy už vědí výsledky z vejšek a vy jediní stále odpovídáte na otázky ohledně toho, kam půjdete na vš, že ještě ani nemáte přijímačky za sebou. Ale ještě vydržte!! Stojí to za to, opravdu!😎

Z přijímaček jsem odcházela s hezkým pocitem, hodně otázkami jsem si tam nebyla jistá, ale tak nějak vnitřně jsem věděla, že to tam je. Ale co když mám blbé tušení, jsem si říkala a když jsem přijela domů, tak jsem byla strašně nervózní z toho, až přijdou výsledky. Snad milionkrát denně jsem kontrolovala stag, jestli už to tam je. Přijímačky jsem psala v úterý a ve čtvrtek už to tam bylo! A pozor, nebylo tam přijat/nepřijat, ale byla tam otázka: nastoupíte/nenastoupíte ke studiu?😂 Já teda nevěděla, jestli se mám radovat, jestli to už je ono, nebo jestli to je nějaká random anketa.😂 Ale jak jsem zjistila, minulý rok to vypadalo úplně stejně a jakmile tam tuhle volbu máte, tak jste přijati a můžete slavit!!!!🎉🎉🎉 A pak se opravdu za pár dní objevilo i ve stagu to kouzelné slovíčko PŘIJATA i s počty bodů, hranicí a všemi dalšími statistikami. Ale je to taaaaam, neskákala jsem metr do stropu, jak jsem si představovala, ale místo toho jsem jenom seděla a brečela štěstím. Já moc často nebrečím štěstím, takže to byl pro mě opravdu silný pocit! A děkovala jsem Bohu, rodině, kamarádům a za pár dnů i pár nejbližším učitelům, kteří mi k tomu všemu dopomohli. ♥

Jsem ohromně vděčná, že tento příběh měl šťastný konec, ale možná že tohle je spíše šťastný začátek, kdo ví. Něco končí, jiné začíná. (A kdo má právě teď flashbacky na poslední díl Vyprávěj?😅)

Uff, to jsem se dneska rozepsala, vzala jsem to hodně zeširoka, ale já měla potřebu vám to sem napsat v kontextu předešlých dní i týdnů, abyste z toho měli ještě víc intenzivní zážitek.😅 Ale taky vím, že já bych přesně takový článek před rokem hodně ocenila, tak doufám, že to oceníte i vy budoucí uchazeči. 😃 Přeju vám hodně štěstí na cestě za vaším snem! ♥

Gratuluju všem přijatým i nepřijatým, musíme se navzájem pochválit všichni, byl to šílený rok a už jen to, že jsme ho přežili, je úspěch! 💪


  • Share:

You Might Also Like

0 comments