Přijímačky na MUNI MED

By Áďa - června 29, 2021

 Dnes tu máme další moravskou fakultu, tentokrát vás provedu přijímačkami v Brně na MUNI MED. 😃


Začneme opět hezky od začátku. Období, kdy jsem chtěla do Brna trvalo pěkně dlooouho a pak když muni zveřejnila video ze simu, tak jsem byla namotivovaná jako nikdy.😅 A tak jsem dlouho projížděla modelovky jen do Brna, během dubna jsem se intenzivněji vrhla spíš na maturitní otázky a potom jsem se k modelovkám na muni už nedostala, abych je zopakovala důkladněji a byla si jistá většinou otázek. A věřte mi, i když jste dřeli jak kůň tak dva měsíce před přijímačkami, ale potom se na to vykašlete po maturitě, tak většina té práce přijde vniveč, proto s přípravou na přijímačky začněte včas, abyste to stihli ještě zopakovat. A tuto část příběhu už znáte z minulého článku, pomaturitní úsilí jsem vložila do Olomouce. ♥ Když jsem se vrátila z přijímaček na lf upol, tak jsem se už opravdu nedokázala učit, i když jsem ještě nevěděla výsledky, tak jsem tak nějak podvědomě věděla, že na tu úroveň, s jakou jsem jela do Olomouce, se už nedostanu, takže jestli to nevyjde tam, tak už nikam. A pak přišly výsledky ✅ a já hodila nohy nahoru a dala si prázdniny.😂 Ale do Brna jsem stále chtěla jet aspoň kvůli výletu, a tak se jelo! 

Při cestě vlakem jsem měla velký strach z toho, že se mi bude v Brně líbit víc než v Olomouci, a tak jsem se od první chvíle, co jsme vystoupily v Brně na nádraží, snažila hledat věci, které se mi nelíbí.😂😂 Což berte s nadsázkou, spíš jsme si s holkami z toho dělaly srandu. Ale bylo těžké hledat ošklivé věci, byl totiž úplně boží letní večer a když jsme dorazily ke kampusu v Bohunicích, tak to bylo wow.😍 A ta nemocnice v pozadí! Fakt jsem mrkala, jak to tam bylo všechno velké, připadala jsem si tam strašně maličká. 😅 Nejsem ten typ člověka, co by byl vyhraněný buď v souboji Praha/Brno nebo Hradec Králové/Pardubice, mně se prostě líbí všude!😂 Tož máte to v tom Brně hezké!

Užily jsme si opravdu krásný večer v Brně, učení jsem pomalu ani neotevřela. To se dostávám k dalšímu tipu k přijímačkám: Hlavně se večer předtím už nic neučte, dělejte něco úplně jiného, i když máte pocit, že nic neumíte, večer předtím už to fakt nedoženete, tak si aspoň užijte krásný večer. 😎

No ale pak přišla noc a já absolutně nemohla usnout, protože mi nedala spát jedna jediná otázka: „Co když se dostanu i do toho Brna, jak se pak rozhodnu, když se mi líbilo v obou městech.“ A to byl úplně zbytečný strach, ono se to pak vyřešilo samo.😂 A tak jsem se celou noc jen převalovala a když už to fakt bylo hrozný, tak jsem si řekla: „Jejda tak už spi, půjdeš do Olomouce a hotovo, ale už hlavně spi!“😅 A tak jsem usnula, podle mého názoru jen tak na 3 hodiny, takže ráno bylo vstávání dost krušné.

Probudily jsme se do krásného slunečného dne, vstávat se sice moc nechtělo, ale spát už taky ne, protože jsme v našem pokoji pod střechou měly už velké dusno. A tak jsme vyrazily šalinou 😎 ke kampusu na přijímačky. Bylo tam teda hodně lidí, ale fronta do budovy postupovala celkem rychle. A pak jsem vešla do toho obřího areálu fakulty, no ty chodby😂 - já bych se tam nevyznala snad ani po těch šesti letech. Každopádně na stejné neorientační typy jako já byli na fakultě připraveni a všichni byli velmi ochotní nám ukázat, kterým směrem se dát k naší posluchárně/místnosti. A to nemluvím o doktorech/doktorkách/studentech a studentkách, kteří dělali dozor v naší místnosti, ti byli opravdu suproví, snažili se s námi prohodit ještě pár slov před samotnými přijímačkami, trochu odlehčit napjatou atmosféru, házeli vtípky, palec nahoru za tento skvělý přístup! 👍 A pak jsme začali psát...

Nejprve pár informací k průběhu přijímaček: Přijímačky jsou jednokolové, píšete 3 testy po 40 otázkách, na každý máte 50 minut, mezi jednotlivými testy jsou čtvrthodinové přestávky. Suma sumárum, strávíte tam i se všemi organizačními záležitostmi necelé 4 hodiny. Můžete mít u sebe kalkulačku, pití a psací potřeby. Jaké otázky vás v testu potkají: vždy bude jen jedna správná odpověď, ovšem najdete zde u každé otázky magickou odpověď za e: žádná z uvedených odpovědí není správně. 👌 Všechny otázky jsou hodnoceny jedním bodem, maximálně můžete získat 120 bodů (když nebereme v úvahu žádné bonifikace). Co se týče braní na průměr, tak to v Brně je, takže můžete zkusit štěstí.😃 Bonifikace Brno také rozdává - a to hlavně za olympiády, ale i za jazykové certifikáty.

Bodové hranice

  • 2020 VL: 2563 uchazečů se dostavilo, vzali 887, bodová hranice byla 74
  • 2020 ZL: 993 uchazečů se dostavilo, vzali 80, bodová hranice byla 91
  • 2021 VL: 2521 uchazečů se dostavilo, vzali 665, bodová hranice byla 84
  • 2021 ZL: 1000 uchazečů se dostavilo, vzali 78, bodová hranice byla 96
Všimli jste si, jak bodová hranice opět stoupala, o deset bodů nahoru, jako co?!😂To je šílené! V přijímačkách do Brna je stejně tak jako v Olomouci rozdíl mezi nepřijat z důvodu neprospěchu a nepřijat z kapacitních důvodů. Každý rok je stanovena minimální hranice, kterou musíte splnit, abyste si mohli podat odvolání. Letos ta minimální hranice byla 68 bodů (netuším, jestli je ta min. hranice každý rok stejná, nebo se liší). 

Jak jste o mně už pravděpodobně zjistili, jsem člověk, který dává na svůj vnitřní pocit. A ani u přijímaček mě můj vnitřní pocit nezklamal. Jak v Olomouci, tak v Brně, tak v Praze jsem hned po odevzdání testu tušila, jak jsem dopadla a ani jednou jsem se nezmýlila. Když jsem odcházela v Brně z kampusu, tak jsem věděla, že to nedopadlo. Až příliš jsem tipovala, hodně vzorců jsem už zapomněla a celkově jsem nejela na plné obrátky.😅 Ale aspoň se mi ulevilo, že se nebudu muset rozhodovat mezi dvěma fakultami, ale měla jsem konečně jasno, a tak jsem si hned ten den podala přihlášku na adapťák do Olomouce, abych to své rozhodnutí ještě více stvrdila.😂

Materiály

Alfa a omega do Brna jsou modelovky!! Přijímačkové testy z nich opravdu vycházejí, některé otázky byly stejné (max. 10 % - neučte se to nazpaměť, ale hlavně se to snažte pochopit!), ale všechny byly na principu, ve kterém se nesou i modelovky.


Doplňkovým materiálem na chemii jsou skripta: Lékařská chemie I. a II. vydávaná přímo muni med. Já jsem za ně ve finále byla ráda, protože jsem spoustě otázek z chemie nerozuměla, ale v těchto skriptech jsem na hodně věcí našla odpověď, na internetu jsem kolikrát marně hledala. Ale je to opravdu velká nadstavba, určitě to není nutné, ale když máte čas a chcete všem otázkám opravdu dokonale rozumět, tak jsou tato skripta skvělou volbou. (Jinak na stránkách muni med najdete přímo doporučenou literaturu, z které se na přijímačky učit 😃 a tento seznam také není k zahození.)

Strategie

  1. U přijímaček máte hodně času, proto nikam nemusíte spěchat, dá se to úplně v pohodě stihnout.
  2. Dělejte si vykřičníky do zadání, ať víte, k čemu se později máte vrátit.
  3. S odpověďmi za e šetřete, když vám vyjde pětkrát za sebou e, asi bude někde chyba. (true story😂)
  4. Předpřijímačkový tip: Učte se hodně genetiku a obzvlášť tu hodně složitou, v Brně jí bylo jako nikde, proto vám může nahnat dost bodíků a nebo také dost sebrat.
  5. Další předpřijímačkový tip: hodně biochemie - naučte se dokonale metabolismy lipidů, proteinů a sacharidů + Krebsův cyklus!
Poznámka pod čarou: Údajně se v celé historii muni med ještě nestalo, že by přijímačky na magisterské obory napsal někdo na plný počet bodů. 😂 Já můžu jen potvrdit z vlastní zkušenosti: To snad nejde!! Kdybych měla porovnat náročnost přijímaček Olomouc/Brno/Praha, tak Brno jednoznačně nejtěžší, potom Olomouc a nejlehčí (to zní, jak kdyby to byla úplná brnkačka, no nebyla, pořád to bylo těžké😂) mi přišly přijímačky na 1. lf v Praze.

Jak už jsem naznačila, do Brna mi to nevyšlo. ❌ Výsledky byly teda až po delší době, přijímačky se psaly 15. a 16. 6., výsledky nám oznámili tuším 21. nebo až 22. 6. Já už jsem to moc pak nesledovala😅, nejdřív se nám tam objevily body, tak to už mi bylo na 100 % jistý, že to nebude stačit. Ale měla jsem aspoň víc jak 50 %.😂

Gratuluju všem, co se dostali, bylo to opravdu hodně náročné, klobouk dolů. (Ale prý i přijímačky na bakaláře byly v Brně dost hard letos.) Takže jestli jste se nedostali, tak to rozhodně neznamená, že byste byli hloupí, laťka je nastavená opravdu hodně vysoko. A asi se budu opakovat, ale všechno se děje z nějakého důvodu. Možná že vám tento neúspěch otevře dveře někam, kde budete o hodně víc šťastní, nebo to za rok zkusíte znovu a ve finále budete rádi za rok „pauzy“. 

Přeju vám všem krásné prázdniny, ať jsou plné sluníčka, vody, kamarádů, pohody a všeho, co máte rádi! 💛

  • Share:

You Might Also Like

0 comments