Z deníku medičky 2 #prosinec

By Áďa - února 08, 2023

 Druhácké zimní zkouškové bylo extrémně náročné, jela jsem doslova do posledního týdne zkouškového, a proto na psaní článků nebyl moc čas. Nicméně včera jsem se dozvěděla výsledky z poslední zkoušky, které mě velice potěšily :D, a tak můžu konečně dohánět všechny resty, které jsem za poslední dva měsíce odsunula na druhou kolej. Zkrátka a dobře, vítejte u dalšího dílu mého medického deníku. 

Na začátku prosince jsem si připadala jako kormidelnice, která neustále mění směr plavby. Bylo totiž už na čase pomalu se rozhodnout, kterým z těch dvou strašáků (histologie a biochemie) začnu zkouškové. Zápisy na zkoušky se blížily a já byla od začátku semestru rozhodnutá, že chci první začít biochemií, většina lidí z vyšších ročníků mi to tak radila. „Udělej si nejdřív tu těžší zkoušku.“ „Neumím si představit jít na biochemii jako druhou zkoušku, to už bych na ni vůbec neměla sílu.“ A tak jsem se v listopadu začala pomalu nořit do biochemie, jenomže to mělo háček. Vůbec mi to nešlo.😂 Absolutně jsem se do toho nemohla dostat, byla jsem zoufalá, že to vůbec nejde a že nějak nestíhám se ji učit dohromady se zápočty z ostatních předmětů. A tak jsem si pomalu začala pohrávat s myšlenkou, že bych úplně obrátila směr a šla jako první na histologii a biochemii dala na chvíli spát. Jenomže to bylo v momentě, kdy už jsem část biochemie naučenou měla a nechtělo se mi to úplně zahazovat, protože mi bylo jasné, že to velice rychle zapomenu a pak budu začínat zase od nuly. Ach jo, to bylo těžké rozhodování, asi tak pětkrát jsem to změnila, ale nakonec jsem se rozhodla, že začnu s histologií a biochemii zkusím v lednu a třeba to půjde lépe. Osobně moc nemám ráda odkládání věcí na později a raději chci mít to nejhorší hned z krku, ale tentokrát mi tato změna bodla. Po tom strašném učení biochemie bylo učení histologie pomalu za odměnu, když jsem to poprvé otevřela, skoro jsem u toho plakala štěstím, jak se to učí úplně jinak.😂 A sice návrat k biochemii po zkoušce z histologie byl hodně bolestivý a síly už ubývaly, ale šlo to o trochu lépe než na začátku prosince, některé věci asi občas potřebují trochu uležet.

Zkouškové tedy bylo naplánované a teď zbývalo ještě dodělat zápočty ze všech předmětů, abych k těm zkouškám vůbec mohla přijít.😅Pro zápočet z histologie bylo potřeba mít splněné průběžné testy a jako třešničku na dortu zvládnout ještě praktickou zkoušku. Nevýhoda byla, že tam bylo i pár věcí z ls (a kdo si to má jako pamatovat?😅), výhoda byla, že test neobsahoval žádné teoretické otázky a ani nic z embryologie.😁 Na zápočet z histologie jsem se učila hlavně ze svých prezentací a z Olyvie, kterou jsem objevila až před posledním testem z histologie😂a zjistila jsem, že mi to vlastně celkem vyhovuje. Takže Olyvii velice doporučuju!

Galerie fotek v ipadu večer před zápočtem z histologie.👌
A takto nás odměňoval histologický ústav za zápočet.😁

Zápočet z biochemie alias praktická zkouška z biochemie. No tak to byl veliký strašák, na spoustě cvik v semestru nám totiž vycházely podivné hodnoty měření, a tak jsme se velice často mezi stoly navštěvovali a otázky: „Hele, jak vám to vyšlo?“ „Nevíš, jak to má vyjít?“ „Jaký vzoreček jste použili?“ a „Jaké tam máte jednotky?“ byly velice časté.😅A najednou to mám na praktické vyšvihnout všechno sama? No zvládla jsem to, všichni jsme to zvládli.💪
Učící zátiší večer před zápočtem z biochemie.

Pro zápočet z angličtiny bylo potřeba přeložit jeden odborný medicínský článek na téma dle vlastního výběru. Co bych k tomu řekla: Moc to neodkládejte a udělejte to, co nejdříve, ve zkouškovém se vám do toho fakt chtít nebude.😅

Pak tam byl ještě zápočet ze zvz (ošetřovatelství), pro který musíte splnit test, který je přístupný ale až v lednu. Nemusíte se toho ale vůbec bát, pokud jste na to přes rok nekašlali, tak to půjde samo.

Z fyziologie stačilo napsat 2 průběžné testy a odpřednášet prezentaci. No a potom tam ještě byla psychologie, ale tu má polovina ročníku splněnou v listopadu, druhá v prosinci, já ji měla od začátku semestru v rozvrhu, takže jsem ji už naštěstí v prosinci nemusela řešit.

Po splněných zápočtech následovaly Vánoce, které jsem si nechtěla nechat vzít školou, a tak jsem si udělala krásné 4 dny volna úplně bez učení a bylo to to nejlepší rozhodnutí. Nicméně 27. už bylo na čase pokračovat s histologií, což se mi hodně nechtělo, ale pořád jsem radši trávila Vánoce s histologií, než s biochemií.😂🙈 Biochemie, ty jo, ta si zaslouží asi nějaký samostatný článek.

Vánoční idylka s histologií

Tak jsem se pomalu dostala ke konci prosince, i když to byl hodně učící měsíc, těch pár volných dnů o Vánocích jsem si naplno užila. Přijde mi, že my medici, jak toho volna moc nemáme, tak když konečně nějaké máme, tak si ho o to víc vážíme!♥ 

Tak doufám, že jste si také užili pěkné Vánoce, zkouškové už máte za sebou a jste ready na nový semestr!😎 Lednový deníček nebudu dělat, protože každý den v lednu u mě vypadal takto: Vstala jsem, dala jsem si něco k snídani a šla jsem se učit. Pak byl oběd, to jsem si dala pauzu dokonce na 2 hodiny!😂 A pak jsem se šla učit, někdy jsem šla na kratičkou procházku nebo si doma zacvičila a pak jsem se šla zase učit. Po večeři zase učení a pak jsem šla spát. Další den byl jako přes kopírák.😅Takže tolik k lednu. Nicméně jako loni místo lednového deníčku sepíšu shrnutí zimního semestru (jak probíhají cvika, co si nakoupit za učebnice a skripta, z čeho se učit na zkoušku,...), což si myslím, že bude velice využitelné pro budoucí druháky.😀

  • Share:

You Might Also Like

0 comments