Z deníku medičky 2 #duben&květen&červen

By Áďa - června 24, 2023

 Po delší době tu opět sedím u notebooku a píšu další díl deníčku, tentokrát to bude za 3 měsíce. Důvod, proč tak dlouho nevycházely další díly deníčku, byl ten, že jsem neměla moc psací náladu, dělo se mi hodně věcí v osobním životě a já jsem si je chtěla prožít a užít co nejvíc v soukromí s těmi nejbližšími. Ale teď se vracím se spoustou dalších nápadů, takže se můžete těšit na záplavu článků.😀

Začneme hezky popořádku, duben byl ve škole ještě takový klidnější měsíc. Když to porovnám s prvákem, ehm😅 měla jsem pocit, že v tom letňáku ve druháku po nás skoro nikdo nic nechtěl. Nejvíc se hrotilo asi zvz jednou za 14 dní, kde se zkoušelo a vyžadovala se po nás příprava, jinak mi přišlo, že na ostatních předmětech jsme si tak nějak žili vlastním životem. Mikra - dobře, tam bylo fajn si aspoň jednou přečíst ze skript, co se bude na daném cviku dělat, ale i když jsem to četla, tak jsem si z toho nikdy nic nezapamatovala.😂🙈 Propka - snažila jsem se před každým cvikem si opět aspoň přečíst, co se bude probírat, ale že by mě to nějak hodně časově vytížilo, to se říct nedá. A fyziola, tak to ponechám bez komentáře.😅 Až nezvyklý klid byl, a tak jsem se rozhodla, že by bylo fajn ten čas využít a začít se pomalu poohlížet po materiálech, ze kterých se budu učit na zkoušku z fyzioly.

U nás v Olomouci máme ve druháku v ls jednu takovou hlavní zkoušku - to je ta fyziola. (na dalších fakultách v ČR mají většinou v ls i biochemii - tu my jsme měli už v zs, takže tu jsem teď už naštěstí nemusela řešit🙏) Plus mě v ls čekala zkouška z propky, angličtiny, zvz a psychologie. To už jsou ale takové menší zkoušky, takže no. 1 ls zůstávala fyziola.

Rozhodnout se, z čeho se budu učit na fyziolu, jejda, to bylo dilema.😅 Samozřejmě jsem si nejdřív přemotivovaně říkala, že se budu učit z Kittnara.😉Ale z toho velice rychle sešlo😂, struktura našich otázek z fyzioly totiž vůbec neodpovídala Kittnarovi a vypadalo to tak, že k jedné otázce jsem musela listovat napříč 5 kapitolami a to mě velice rychle přestalo bavit. Takže jsem přešla na vypracky😂a převeliké díky za ně! Z těch se mi učilo o hodně lépe.😀 Květen se tedy nesl hlavně ve znamení fyziologie a ke konci už mě to teda celkem štvalo, že u toho sedím už tak dlouho a pořád mám pocit, že tam je toho tolik, co neumím.🙈 Ale nakonec se ta zkouška povedla😀 a musím říct, že pro mě byla i příjemná ve finále. Zdůrazňuju to ve finále, protože když jsem byla na potítku, tak jsem chvílemi přemýšlela, že to zabalím.😂🙈 Vytáhla jsem si sympatikus a hormony dřeně nadledvin, což se hodně propojovalo, takže mi zkoušející připomínali na potítku, že se mě budou ptát i na něco jiného (a já jen v hlavě: jak na něco jiného, na co??😂) a taky, ať nezapomenu, že ans má i centrální část, že na to spousta studentů a zvláště ti, co NECHODÍ NA PŘEDNÁŠKY zapomínají. Ehm, samozřejmě že jsem na všechny přednášky chodila.😀😀 (tak na 1/2 přednášek jsem opravdu byla, ale pak už mě to přestalo bavit😅) Takže v tu chvíli se mi hlavou honilo, že to bude opravdu sranda, až si budeme povídat o přednáškách. Ale dobré, dopadlo to dobře😁💪, na centrální část jsem nezapomněla!😂 Samotné zkoušení bylo ale příjemné, samozřejmě záleží hodně i na náladě zkoušejícího, ale obecně bych řekla, že pokud se člověk na tu fyziolu nevykašle a snaží se to i pochopit a ty informace se mu propojí, tak se není čeho bát!

Tady už s hotovu fyziolou se Z. 💖
červená skříňka = štěstí 🍀

Tak to bychom měli fyziolu, pak mi zbývaly ještě ty „menší“ zkoušky, kde bylo nadlidským úkolem se přinutit na ně učit.😅 Taak se mi nechtělo a už jsem chtěla prázdniny a odpočívat. K tomu množství zkoušek mě ještě napadá, že když jsem někde řekla, že mám 5 zkoušek, tak oproti zimnímu zkouškovému, kde byly 2 zkoušky, si mé okolí myslelo, kdo ví, jaká hrůza to nebude. Naopak v zimním zkouškovém jsem slýchávala „Jenom 2 zkoušky, tak to je pohoda, my jich máme 10!“ Jenomže ona je zkouška a zkouška, říct zrovna o histole s biochemií, že je to jenom. Na každou z těch zkoušek měsíc nepřetržitého učení, to opravdu není jenom. Kdybych měla porovnat zimní a letní zkouškové ve druháku, tak zimní pro mě bylo náročnější. 

Ještě že jsem na to učení měla toho nejlepšího parťáka!

O detailnějším průběhu zkoušek v letňáku se rozepíšu spíš až v celkovém přehledu za druhák - letní semestr. Nicméně oproti prváku jsem letos skončila skoro o 3 týdny dřív, až se mi tomu ani nechce věřit. A tohle nepíšu, protože bych se tím chtěla nějak chlubit nebo cokoliv, to v žádném případě, jen chci ukázat, že to, že se člověku třeba tolik nedaří v prváku, nemusí znamenat, že to takhle bude vypadat i následující roky. Stačí si přečíst mé články z loňska, že to takhle růžové vždycky nebylo. Takže pokud si to teď čte nějaký prvák, kterému se třeba zrovna nepovedla nějaká zkouška a bude ty zkoušky muset táhnout do července nebo i do srpna, opravdu v tom nejste sami, na medicíně je naprosto běžné dělat zkoušky o prázdninách a rozhodně to neznamená nějaké selhání. Hlavně to nevzdávejte a bojujte až do konce, protože jednou se za sebou ohlédnete a budete cítit takovou vděčnost, že jste teď tady a tehdy jste to nevzdali.


  • Share:

You Might Also Like

0 comments