Z deníku medičky 3 #září

By Áďa - září 30, 2023

 Vítám vás všechny po prázdninách opět u dalšího dílu deníčku za necelé dva první týdny ve třeťáku :D, ale i za tak krátký čas se mi nashromáždilo hodně nových zážitků, o kterých vám tu dnes chci vyprávět.

Třeťák, některými mediky označovaný jako nejtěžší rok na medicíně, návrat do prváku, mezi mediky se o tomto ročníku šíří spoustu pojmenování a historek. Pár z nich uvedu pro představu: „Když uděláš prvák, tak tu medicínu dokončíš. Když uděláš třeťák, tak víš, KDY ji dokončíš.“ :) „Třeťák tě změní.“ „Hlavně si ve druháku nerozkoukejte moc seriálů, ve třeťáku nebudete mít čas je dokoukat.“ Zkrátka a dobře mě čeká velice výživný rok, což už jsem měla možnost poznat za ty první dva týdny. :D

Potřetí stěhování do Olomouce, potřetí 1. školní den na vš, potřetí welcome semestr party (kde už jsem si mimochodem přišla celkem stará😂) a potřetí stejně ztracená v tom, kam se mám dostavit na jakou hodinu. Ale i tak myslím, že už se v těch začátcích nového akademického roku lepším, oproti 1. dnu ve druháku, kdy jsem měla opravdu den blbec, to bylo letos o poznání lepší! Začínala jsem hned v 7:00 (👍supr čas na vstávání, ale ten východ slunce stál za to!) vnitřním lékařstvím na gastru, což bylo zatím takové opakování z propky ve druháku. Dále jsem pokračovala mikrobiologií, ze které budu mít tento semestr zkoušku, takže bych se sebou už pomalu měla začít něco dělat, abych dohnala ten skluz z letňáku. No a kdy jindy oslavit začátek semestru, než první týden, kdy je na to ještě relativně čas (další týdny už bude přituhovat😶).

Východ slunce ♥


Další dny se nesly v duchu pořádného rozkoukávání, protože mě čekala první hodina patologie, patofyziologie a propedeutiky. Upřímně, patfyz mě celkem zklamala, protože ty naše hodiny jsou víceméně jen o předčítání prezentací, naopak patologie mě velice mile překvapila! 😃 Výuka je interaktivní, témata zajímavá (patfyz asi taky bude zajímavá, ale do té jsem se ještě moc neponořila😅to přijde až s blížícím se testem). Ještě taková poznámka pod čarou, vím, že můj blog čte i spousta nemediků (a jsem za to ráda, že tu mám i vás) a když se řekne patologie, patolog, tak si většina lidí představí pitevnu a nějaké scénky z hororových filmů, tak tomu není! Patologie není jenom o pitevně, v dnešní době už většinu práce patologů tvoří zkoumání tkání pod mikroskopem. Náplní našeho cvičení je tedy většinou mikroskopování a na pitevnu se jde jen, když je pitva, která v případě mé skupinky uprostřed týdne prý moc často nebývá. (což mi teda ale upřímně nevadí)

Už se nám to hromadí, jojo. :) A to tam ještě nemám všechno.

První týden už došlo dokonce i na učení doma, což ze začátku hodně, ale fakt hodně dřelo a ještě stále dře.😂 Tak doufám, že brzy najedu na své tempíčko a nebudu mít pocit, že bych šla po každých 10 minutách učení spát. Ale tak tomu je každý rok, než se do toho člověk dostane, tak to chvíli trvá. 

Začátky jsou těžké každý rok.

Snažím se pomalu začlenit do svého týdenního rozvrhu i nějaký pohyb, a tak se znovu pokouším v Olomouci rozběhat, protože tohle krásné babí léto je pro běh jako dělané! I tak mě ta škola ovlivňuje i v osobním životě, například doma u večeře, protože patologové mají zvláštní schopnost přirovnávat všechno patologické k nějakému jídlu, to jsem si tak dala k večeři kozí sýr a povídám, že to je ale krásná kaseifikační nekróza. Dobrou chuť! :) (a ne, nehledejte si to na googlu, jak to vypadá)

Můj oblíbený běhací most ♥, pamatuje si ho někdo z prváku? 😅

Pak tu máme ještě ty hodiny propedeutiky, na té pediatrické jsme měli takový malý úvod do pediatrie, viděli jsme první dětskou pacientku😁 a celkově to bylo moc fajn. Na té chirurgické jsme se zase učili šít, uzlovat a to mě taky hodně bavilo, no ještě aby ne, když ruční práce jsou mým velkým koníčkem odjakživa!

Je libo něco zašít?😁

První dva týdny ve třeťáku se mi zatím líbily, už je to zase takové víc medicínské, víc kliniky, zároveň ale i víc učení, do kterého se mi teda moc nechce, ale co se dá dělat. Zvládlo to už tolik lidí před námi, tak proč ne my, zabereme a nějak to dopadne. 😅💪Doufám, že to bude mít dobrý konec!

  • Share:

You Might Also Like

0 comments